شناسهٔ خبر: 81332 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

لاریجانی:

دین، دنیا و دولت باید با هم باشد / تروریسم و صهیونیسم دو روی سکه‌اند

لاریجانی/431 رئیس مجلس شورای اسلامی: ترور فرماندهان حزب الله در سوریه نشان داد که تروریسم فعال در این کشور و صهیونیست‌ها دو روی یک سکه محسوب می‌شوند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور که صبح امروز (شنبه ۴ بهمن(در سالن ایوان شمس برپا شده بود گفت: امسال هم از جهات مختلف سال مهمی است هم از جهت شرایطی که در صحنه‌های بین‌المللی جاری است و آن‌ها دندان‌های تیزی را برای ما نشان می‌دهند و هم از جهت آشفتگی‌هایی که در منطقه است.
 
وی تصریح کرد: برخی از آشفتگی‌های منطقه دست‌ساز دشمنان است که آن‌ها با این دشمنی‌ها با جوهره فکر امام خمینی (ره) ستیز می‌کنند اما موفق نخواهند شد و ما می‌بینیم که یک صف آرایی وجود دارد.
 
رئیس قوه مقننه گفت: یک تحلیلی از شرایط خودمان و حرکت انقلاب باید داشته باشیم و متناسب با آن حرکتمان را جهت دهیم انقلاب اسلامی در واقع یک حرکت زنده و توپنده‌ای بود که ۳۶ سال پیش شروع شد و هنوز هم طراوت خود را حفظ کرده و نباید به آن به چشم یک رویداد تاریخی نگاه کنیم بلکه پویا و زنده است و حرکت آفرینی انقلاب در خارج و داخل منطقه متاثر از همین انقلاب اسلامی است.
 
وی تصریح کرد: انقلاب را باید در ظرف زمان از شعارهای آن درست استفاده کرد زیرا شعارهای آن کهنه نمی‌شود و شعارهای انقلاب اسلامی اصیل است.
 
لاریجانی افزود: از ویژگی‌های انقلاب اسلامی دینی و اسلامی بودن آن است و جوهره انقلاب اسلامی با انقلاب‌هایی که در گذشته در جهان به وجود آمد متفاوت است و این تفاوت به دلیل همان اسلامی بودن است و از برخی انقلاب‌های اجتماعی که در ۳۶ سال پیش در منطقه رخ داد متفاوت است، دینی بودن انقلاب اسلامی یک اسم و لفظ نیست بلکه یک تئوری نهفته در آن است زیرا ما زندگی انسان را ارزشمند می‌دانیم که تحت تاثیر دین قرار دارد و این با سکولاریسم تفاوت ماهوی دارد.
 
نماینده مردم قم در مجلس بیان داشت: وقتی در انقلاب اسلامی مبنا را در دین حنیف قرار دهیم یعنی زندگی، سیاست و مسائل اجتماعی خود را از دین می‌دانیم.
 
رئیس قوه مقننه گفت: غربی‌ها از دو قرن قبل دنبال آن بودند که دین را نحیف و ضعیف کنند و عرصه‌های آن را محدود کنند و امروز وقتی به پیامبر ما توهین می‌کنند به آن افتخار هم می‌کنند آن‌ها به بسیاری از مفاهیم آسمانی، مفاهیم زمینی داده‌‌اند و جالب آن است که توهین خود را با آزادی بیان توجیه می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: ما آزادی بیان را برای ارتقای فکر می‌خواهیم یعنی اگر آزادی فکر به معنای توهین باشد پس در حال انحطاط است مگر توهین و فحاشی فکر است پس تمام افراد لات و بی‌سرو پا افراد متفکر جامعه هستند.

* توهین به پیامبر اکرم (ص) سوء استفاده از فکر و عمل مجرمانه‌ای است

لاریجانی اظهار داشت: پس چرا شما با افراد شرور به اسم مجرم برخورد می‌کنید در حالی که توهین به پیامبر اکرم (ص) سوءاستفاده از فکر و عمل مجرمانه‌ای است.
 
نماینده مردم قم در مجلس بیان داشت: آزادی برای طرح افکار است نه توهین، وقتی کسی از توهین استفاده می‌کند یک عمل مجرمانه‌ای است اما در عرصه بین‌المللی این طور رفتار نمی‌شود و آن‌ها دین را نحیف می‌کنند و می‌بینیم که غربی‌ها هر روز سقوط در مسائل اجتماعی در کشورشان را پیش رو دارند.  
 
رئیس قوه مقننه افزود: انقلاب اسلامی ارتقای سطح دین را در تمامی شئونات و مسائل اجتماعی در کشور دارد و درست است که امروز همه شئونات در کشور دینی نیست اما انقلاب اسلامی تلاش کرده که این مسئله را در تمامی مسائل خود پیش ببرد و تمامی مولفه‌های دینی را در زندگی اجتماعی نمود پیدا کند.
 
* دین، دنیا و دولت باید با هم باشد

وی گفت: در این ۳۶ سال دغدغه پیش‌برنده مسائل دینی در کشور وجود داشته که این مسئله ارزشمندی است در سکولار بر این باورند که باید دین، دنیا و دولت از هم جدا باشد و تفاوت دارند اما در انقلاب اسلامی پیام ما این بود که دین، دنیا و دولت باید با هم باشد.  
 
لاریجانی تصریح کرد: افتخار نیست که ما دین‌مان را دین خاتم می‌دانیم افتخار زمانی است که این امر را تئوریزه کنیم و در تمام مسائل زندگی جا بیندازیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس گفت: مردمی بودن انقلاب یک امر مهمی است و انقلاب اسلامی انقلاب نخبگان و پابرهنگان به یک طبقه خاص نیست انقلاب اسلامی مختص تمامی طبقات اجتماع است، مستضعفین موتور محرک آن بودند و هستند اما به دل همه این امر کشانده شد و دل‌ها یک بیداری پیدا کرد و در سال ۵۷ تمامی مذاهب از مسیحی و یهودی و شیعه و سنی و از تمامی اقوام در خیابان‌ها بودند و این انقلاب اسلامی یک انقلاب فراگیر بود که بسیار ارزشمند است.
 
* ارکان حکومت ما مردمی است

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: در جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل با رای مردم انتخاب می‌شوند حتی انتخاب مقام معظم رهبری هم که توسط مجلس خبرگان انتخاب می‌شود نیز با رای مردم است و رئیس‌جمهور و اعضای مجلس با رای مردم انتخاب می‌شوند و حتی انتخاب روسای نهادهای دیگر هم متاثر از رای مردم است ارکان حکومت ما مردمی است.
 
* امکان دارد برخی در غرب کینه‌ورزانه نسبت به ما حرف بزنند

وی گفت: امکان دارد برخی در غرب کینه‌ورزانه نسبت به ما حرف بزنند و این به دلیل همین حضور مردمی بودن انقلاب است که یک پایداری در انقلاب اسلامی به وجود آورده و مشاهده می‌کنیم امروز کشورهای منطقه وضعیت آشفته‌ای دارند اما ایران اسلامی از ثبات امنیتی، سیاسی برخوردار است که این امر بسیار پرارزش بوده و این مسئله به این برمی‌گردد که مردم در سرنوشت خود دخیلند و تمامی اشکالات را با رای خود برطرف می‌کنند و این متکی بودن نظام به مردم یک ودیعه‌ بود که در انقلاب اسلامی پیش آمد و کینه غربی‌ها با ایران از همین مسئله نشات می‌گیرد.
 
لاریجانی بیان داشت: دموکراسی خواهی در انقلاب یک امر تفننی نیست چرا که انقلاب اسلامی از انقلاب‌های منطقه حمایت کرد زیرا آن را برخواسته از دید مردم و خواست مردم می‌دانست پس انقلاب اسلامی فراگیری منطقه‌ای دارد و طبقات برای آن دل‌مشغولی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: تابلوی انقلاب از ابتدای شکل‌گیری شعار نه شرقی نه غربی بوده است و این تابلو بیانگر جبهه استکبارستیزی انقلاب اسلامی ما است.
 
وی با اشاره به دسیسه‌های دنیای استکبار برای تبدیل کردن کشور به اقمارهای خود و تحمیل عقاید خود به سایر جوامع گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران می‌خواست فرودستی حاصل از تقسیم جهان به شرق و غرب را از ملت‌ها به خصوص ملت‌های اسلامی بگیرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما در حوزه‌هایی از جمله مسائل اقتصادی دارای نقایصی هستیم اما در کل، نظام جمهوری اسلامی، نظامی است که روی پای خود ایستاده است.

**استکبارستیزی یک موضع جوهری برای انقلاب اسلامی ایران است
 
لاریجانی با بیان این که موضع استکبارستیزی یک موضع جوهری برای انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: علت پافشاری ما بر حقوق هسته‌ای در برابر غرب، نشأت گرفته از موضع ضداستکباری و ضدزورگویی جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی در ادامه گریزی هم به مذاکرات هسته‌ای زد و بیان داشت: در حال حاضر رئیس جمهور آمریکا می‌گوید چون تحریم‌ها اثربخش بوده، ایران به پای میز مذاکره آمده در حالی که باید گفت چون تحریم‌ها اثر نداشته غربی‌ها به پای میز مذاکره آمده‌اند، زیرا جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرده بود.
 
رئیس قوه مقننه ادامه داد: ‌اگر رئیس جمهور امریکا نمی‌تواند مشکلات داخلی این کشور و اختلافات خود با کنگره را حل و فصل کند، ‌ این موضوع ربطی به ایران ندارد، ‌ چرا که جمهوری اسلامی ایران انعطافات لازم را مذاکرات هسته‌ای انجام داده است.
 
لاریجانی در ادامه به بخش دیگری از پیام انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: حمایت از مستضعفان، مظلومان و کمک به آن‌ها در وجوه مختلف یکی دیگر از پیام‌های انقلاب اسلامی ایران است.
 
وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران از روز اول شکل‌گیری از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرد، این حمایت را برای خود به عنوان یک وظیفه تعریف کرده بود و در قانون اساسی ایران هم اصل حمایت از مظلومین در سراسر جهان وجود دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی زنده و پویا بودن انقلاب اسلامی ایران را حمایت از مظلومان و مستضعفان در سراسر جهان دانست و اظهار داشت: ما تنها کشوری در جهان هستیم که از همان ابتدا برای استیفای حقوق ملت فلسطین بر راه‌حل مقاومت تأکید کردیم و در همان زمان هم عده‌ای از اعراب این راه حل را تند دانستند، اما امروز به واسطه طرح‌های صلح تعداد یهودی‌های ساکن در کرانه باختری ۲۰ برابر شده است.
 
لاریجانی در ادامه به بحث عراق اشاره کرد و بیان داشت: اگر ایران در اشغال عراق کنار این کشور قرار گرفت، به دلیل حمایت از مظلوم بود چون همه کشورها در ماجرای عراق در کنار آمریکا ایستادند اما ملت ایران در کنار ملت مظلوم عراق ایستاد و در نتیجه امریکا هم مجبور از خروج از این کشور شد.

**تروریسم و صهیونیسم دو روی سکه‌اند
 
رئیس قوه مقننه با بیان این که تروریسم امروز هم به مردم و هم به دین ظلم می‌کند، گفت:‌ در ابتدای بحران سوریه وقتی ما به همدستی تروریست‌ها با امریکا و رژیم صهیونیستی تأکید می‌کردیم، عده‌ای از سران عرب این موضع را نفی می‌کردند و بر دموکراسی‌خواهی مردم سوریه تأکید می‌کردند اما امروز ترور فرماندهان حزب الله در سوریه نشان داد که تروریسم فعال در این کشور و صهیونیست‌ها دو روی یک سکه محسوب می‌شوند.
 
وی در ادامه به ضعف ائتلاف ۴۰ کشور غربی علیه داعش هم اشاره کرد و اظهار داشت: ائتلاف ۴۰ کشور غربی علیه داعش و برای حل بحران عراق نشان داد که هیچ کاری از دست قدرت‌های بزرگ در حل مسائل منطقه‌ای برنمی‌آید و در موضوع مبارزه با داعش تنها ایران بود که به کمک عراق رفت و این شر بزرگ را از سر مردم عراق و دین رفع کرد.
 
لاریجانی در ادامه با بیان این که موضوع عدالت و استقلال اقتصادی یک رکن برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت: با نگاهی به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌محور در سطح کشور از ابتدای پیروزی انقلاب متوجه می‌شویم که آبادانی در کشور تنها منحصر به تهران و چند شهر بزرگ نبوده است، بلکه تلاش شده است تا امکانات به سایر شهرها و روستاها هم انتقال یابد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان وجود نقص‌هایی در حوزه اقتصاد در کشور گفت: اگر کسی امروز یک نگاه دلسوزانه برای کشور داشته باشد باید هدف خود را به سمت حل مسائل اقتصادی جلب کند.
 
وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، هم برای مواجهه ما در صحنه بین‌المللی مؤثر است و هم در رفع مشکلات اقتصادی کشور تأثیرگذار است.
 
رئیس مقننه تصریح کرد: متأسفانه اکثر دولت‌ها وقتی روی کار می‌آیند تصور می‌کنند با تصدی‌گری می‌توانند مشکلات اقتصادی را رفع کنند اما باید این اصل را مبنا قرار داد که مردمی کردن اقتصاد ضامن استقلال اقتصادی است.
 
لاریجانی اظهار داشت: وعده‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌هایی چون استکبارستیزی، دفاع از محرومین، محوریت دین و تضمین مردمی بودن، ‌ محقق شده است اما در زمینه‌های اقتصادی نواقصی وجود دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد همبستگی ملی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، بیان داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق اصول اقتصاد مقاومتی باید از حاشیه درست کردن‌ها اجتناب شود تا بتوانیم با یک نگاه انقلابی مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنیم.

**می‌توانیم با ابتکار لازم بودجه جاری کشور را از وابستگی به نفت خلاص کنیم
 
وی تحقق وعده‌های انقلاب را منوط به تحقق اصول اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: در حال حاضر که لایحه بودجه در مجلس مطرح است، علی‌رغم شیطنت‌هایی که در زمینه کاهش قیمت نفت صورت گرفت، ما می‌توانیم با ابتکار لازم بودجه جاری کشور را از وابستگی به نفت خلاص کنیم.
 
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که با این حرکات نمی‌توانند ما را فریب دهند و از آرمان‌های انقلاب دور کنند، بلکه آن‌ها با این اقدامات ما را آب‌دیده‌تر می‌کنند.

نظر شما