شناسهٔ خبر: 81270 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار سلامی:

اهداف صهیونیستی درتیررس موشکهای ما /از مرز اراده دشمنان عبور کرده‌ایم

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از مرز اراده دشمنان عبور کرده‌ایم اظهار داشت: همه امکانات ما در اختیار جهان اسلام است و اجازه نخواهیم داد هیچ مسلمانی تحت ستم استکبار و صهیونیست‌ها قرار بگیرد.

 به گزارش نماینده به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و عضو هیات علمی دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش مشترکی که میان هیات‌های علمی- آموزشی دانشکده دفاع ملی عمان و دانشگاه عالی دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با بیان اینکه ایران و عمان دارای پیشینه و سابقه درخشانی از روابط دوستی و برادری هستند گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عمان سرشار از روح برادری اعتماد متقابل، احترام، وحدت و روابط منطقی بر اساس ارزش های دینی و حسن هم جواری است.

سردار سلامی با بیان اینکه ایران و عمان دارای وحدت دینی و وحدت ژئوپلیتیک هستند گفت: جغرافیای موثر جهانی ما را به هم پیوند می زند؛ ایران و عمان در طرفین گلوگاه انرژی جهانی ایستاده اند و این یکپارچگی ژئوپلیتیک به همراه وحدت دینی فضای مناسبات میان دو کشور را به خوبی توصیف می کند.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران خواستار احیای هویت دینی همه مسلمانان عالم است اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی سیمای موازنه‌ی ژئوپلیتیک قدرت در منطقه و جهان تغییر کرد و این انقلاب نوپا نظم کهن ساخته قدرت های استکباری را با چالش جدی مواجه کردو جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب پیدایش ادبیاتی در نقشه جامع توزیع قدرت جهانی شد که تا قبل از آن عالم اسلام در جغرافیای سیاسی جهان از هویت واقعی برخوردار نبود.

وی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هویت دینی و ثروت مادی ملت‌های مسلمان در منظومه‌ی راهبردهای "یهود ونصارا" رنگ می باخت و آزادی مسلمانان به قیمت شکل گیری یک هویت جعلی به نام اسراییل در حال قربانی شدن بود.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان موجودیتی که از هیچ به وجودآمد توانسته بود اعتماد به نفس و عزت کشورهای منطقه را با شکست‌هایی که بر ارتش‌های آنان تحمیل کرده بود تضعیف کند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی پیام های وحیانی آن سراسر جهان اسلام را فرا گرفت اظهار داشت: پیام امام و انقلاب اسلامی عدالت بود، پیام آزادی مسلمانان از بردگی مستکبران، وحدت، همدلی و بازیابی هویت ملت های مسلمان، پیام آزادی فلسطین و قدس شریف و این پیام ها موجب شد نظام سلطه از اینکه قدرت جدیدی در حال ظهور است احساس خطر کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه توان، راهبرد و سناریوهای دشمن برای محصور کردن انقلاب بزرگ اسلامی ایران در درون مرزهای جغرافیایی متحد شد و شکل گرفت گفت: از تاریخ شکل گیری استراتژی های خطرناک تا به امروز نظام و ملت ایران با تهاجم های سنگین و همه جانبه ای در مقیاس جهانی از سوی دشمنان مواجه بودند.

وی افزود: جنگ تحمیلی، تحریم، اعمال تهدیدات نظامی، عملیات روانی و تهاجم فرهنگی، دخالت و فتنه گیری در تحولات سیاسی ایران جنگ های اطلاعاتی، نبردهای نیابتی و بسیج تفکرات افراطی از جمله توطئه های دشمن به منظور کاهش نفوذ تاثیرات تفکر انقلاب اسلامی بود.

سردار سلامی تاکید کرد: رهبری‌های حکیمانه و مبتنی بر اندیشه‌ها و مبانی قرآن همچنین نگرش عمیق و شناخت دشمن از سوی رهبر معظم انقلاب توانست ما را در این میدان تهدیدات سنگین همانند سفینه نجات با الهام از حکمت های نبوی به ساحل امنیت هدایت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اولین راهبرد دشمنان ایجاد تفرقه در جهان اسلام است آنها به دنبال شکستن وحدت، همدلی و درونی کردن انرژی های جهان اسلام هستند.

وی افزود: متاسفانه برخی از دولت های اسلامی در میدان سناریوی خطرناک دشمنان خارجی بازی می‌کنند و از نگاه اسراییلی‌ها به تحولات می نگردند.

عضو هیات علمی دانشگاه عالی دفاع ملی خاطر نشان کرد: اسرائیل بسیار کوچک و ضعیف است و تنها هنگامی قدرتمند می‌شود که مسلمانان ضعیف شوند این یک معادله امنیتی و واقعیت است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در میدان‌های عظیمی تا سرحد به مخاطره انداختن امنیت ملی خود پای حمایت از عزت مسلمانان ایستاده است.

سردار سلامی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختار قدرتمندی به نام حزب الله شکل گرفت و امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نتوانستند مانع شکست چندباره رژیم صهیونیستی از رزمندگان لبنانی و فلسطینی در جنگ های ۳۳ روزه،۲۲ روزه،۸ روزه و ۵۱ روزه شوند.

وی با اشاره به تشییع پیکر سردار الله‌دادی در روز گذشته، گفت: ما دیروز شاهد تشییع یک سردار ایرانی در بلندی‌های جولان بودیم که با تهاجم رژیم صهیونیستی خون این ایرانی و چند لبنانی به هم آمیخته شد که نشان‌گر وحدتی است که در ذهن‌ها ورگ های ما جاری است.

جانشین فرمانده کل سپاه از ایران هراسی به عنوان استراتژی دیگر امریکایی‌ها برای تولید امنیت یاد کرد و افزود: دشمنان می خواهند چهره خطرناکی از ایران برای دیگران بسازند اما همه مسلمانان عالم از نگاه ما امت واحده بوده و هیچ تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

وی افزود: ما از امام علی (ع) یاد گرفته‌ایم که نسبت به نوامیس و اموال مسلمانان چگونه حساس باشیم. برای ما زنان و کودکان لبنانی، فلسطینی، شوری، عراقی، بحرینی، مصری و افغانی از عالم اسلام با نوامیس خودمان در ایران تفاوتی نمی‌کنند. اسلام در این زمینه‌ها مرز نمی‌شناسد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما به وحدت امر شده‌ایم و پاسدار آن خواهیم ماند، گفت: ما در تحریم دشمنان رشد کرده‌ایم و آموخته‌ایم در هر عرصه ای که مقاومت کنیم پیشرفت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به طور مثال در صنعت هوافضا در زمان تحریم موشک‌های ما ابتدا در ذهن و دل و سپس در عالم واقعیت همه اهداف رژیم صهیونیستی را به صورت بالقوه و بالفعل تحت‌تاثیر قرار می‌دهد هم چنین وقتی دشمن دانشمندان هسته‌ای ما را در خیابان‌ها ترور می‌کرد ما به غنی‌سازی ۲۰ درصد رسیدیم.

سردار سلامی با بیان اینکه از مرز اراده دشمنان عبور کرده‌ایم اظهار داشت: همه امکانات ما در اختیار جهان اسلام است و اجازه نخواهیم داد هیچ مسلمانی تحت ستم استکبار و صهیونیست‌ها قرار بگیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به روابط ایران و عمان گفت: خوشبختانه دولت عمان اسیر بازی‌های سیاسی غرب نشده و امیدواریم دو ملت ایران و عمان به عنوان الگو برای جهان اسلام باشند.

نظر شما