شناسهٔ خبر: 81222 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قدم زدن با «کری» کار دست آقای وزیر داد/ طرح سؤال نمایندگان از «ظریف»

پیاده روی ظریف و کری43 بالاخره پیاده‌روی ظریف با وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو کار دست آقای وزیر داد و نمایندگان مجلس طرح سؤالی در این باره را هفته آینده تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌کنند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، «جان کری» و «محمدجواد ظریف» وزرای امور خارجه آمریکا و ایران عصر روز چهارشنبه هفته گذشته برای تنفسی کوتاه مذاکرات را ترک و دقایقی در خیابان‌های ژنو قدم زدند.

این برای اولین بار بود که وزرای خارجه ایران و آمریکا در بیش از یکسال اخیر در انظار عمومی حاضر می‌شوند که با توجه به روابط سیاسی ۲ کشور امری قابل توجه و بدیع محسوب می‌شود.

همچنین ظریف روز جمعه هفته قبل ۲۶ دی‌ماه در شرایطی عازم فرانسه شد که نشریه فرانسوی شارلی ابدو اقدام به انتشار مجدد کاریکاتور هتاک به پیامبر بزرگ اسلام (ص) کرده بود.

همین موضوعات موجب اعتراض و انتقادات مراجع عظام تقلید، نمایندگان مجلس و سایر آحاد جامعه شد.

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اعلام کرد طرح سؤال سنگینی را از وزیر امور خارجه در رابطه با قدم زدنش با وزیر خارجه آمریکا و سفرش به فرانسه در شرایط کنونی اهانت نشریه مذکور به پیامبر گرامی اسلام یکشنبه هفته آینده با امضای بالایی تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم هفته آینده این موضوع به صورت فوق‌العاده در دستور کار کمیسیون سیاست خارجی مجلس قرار گیرد و وزیر امور خارجه را نیز برای پاسخگویی به سؤال تعداد زیادی از وکلای ملت به کمیسیون احضار می‌کنیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۲ ۱۲:۳۸ایمان 0 0

    عزیزان نماینده آقای ظریف داشته به طرف آمریکایی همراه شدن با دیگران رو آموزش می داده. ضمنا این همه صبحانه و ناهار و شام توی هتل با هم بودند مورد منکراتی نداشت حالا که در انظار عمومی با هم گفتگو می کنند شبهه ناک شده.؟!
    عزیزان خواجه شیراز آدم بی خبری نبوده که گفته با دشمنان مدارا کنید، باور کنید الان تنها شما دلواپس هستید اما اگه دشمنی بیشتر بشه تعداد بیشتری مثل شما خواهند شد.
    برای همه سوال هست که اینا چرا به کشورهای دیگه گیر ندادند سر جریان هسته ای؟ به نظر من چون اون کشورها سیاست دارند هر چیزی رو بوق و کرنا نمی کنند . 
                                

نظر شما