شناسهٔ خبر: 81175 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

لاریجانی در کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی:

وجود نازنین پیامبر اعظم (ص) خط قرمز مسلمانان/ محکومیت کافی نیست، باید حقیقت آشکار شود

لاریجانی/431 رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث اخیر در فرانسه گفت : واقعا نمی دانیم حادثه فرانسه که محکوم است چه کسانی پشت آن هستند ، چه کسانی این جوانان را فریب می دهند ، چه کسانی آنها را تحریک می کنند؟

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در دهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی در استانبول ابراز امیدواری کرد: این اجلاس با موضوع مهم آن که پاسخ به چالشهای قرن ۲۱ است، اجلاس موفق و قرین صلح و ثبات و امنیت برای امت اسلامی باشد.

عارضه مهلک بحران آب و هوا  گیربانگیر کشورهای اسلامی

وی با اشاره به چالش های قرن ۲۱  گفت: اولین این چالش ها، چالشهای عامی هستند که در سطح جهانی مطرح است و به نوعی سایه روی کشورهای اسلامی نیز می اندازد، نظیر بحران آب و هوا که عمدتا به خاطر رعایت نشدن ضوابط محیط زیست در کشورهای بزرگ صنعتی، چنین عارضه مهلکی برای جهانیان ایجاد شده و ضرر و زیان آن به کشورهای اسلامی نیز رسیده است و با بحران مالی که بدلیل مشکلات اقتصادی کشورهای بزرگ غربی به وجود آمده و خسارت آن دامنگیر کشورهای اسلامی شد و تسلط بر این امور، کم هم نیست.

نقش غربی ها در بحران تروریسم منطقه

رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح چالش دوم گفت : این چالشها عمدتا در حوزه کشورهای اسلامی ایجاد شده است که البته کشورهای غربی در آن نیز نقش داشته اند اما عمدتا دامنه این چالشها در قلمرو کشورهای اسلامی است نظیر بحران تروریسم که سالهاست کشورهای اسلامی را رنج می دهد گر چه قدرت های بزرگ در آن سهیم هستند، به نظر می رسد عمده تاکید ما در این کنفرانس در این نسخ از چالشهاست.

جهان اسلام در پی بدست آوردن هویت خویش است 

وی گفت : عالم اسلام، امروز در بستر توسعه و رشد علمی و فناوری، هوشیاری نسبت به آینده خویش یافته و به دنبال بدست گرفتن سرنوشت خود و ضبط هویت اسلامی خویش است. سالها تحقیر که عمدتا پس از جنگ جهانی برای ملل اسلامی ایجاد شده، اینک نسل جدید مسلمانان بدنبال نقش جدید خود و احیای میراث گرانقدر اسلامی است. لذا دموکراسی خواهی و استقلال و احیای هویت اسلامی، خواسته ملل اسلامی است.

دامن زدن به اختلافات مذهبی شگرد غربی ها

لاریجانی تاکید کرد اولین چالش که غرب در مقابل این حرکت تکاملی ایجاد کرده انحراف در این مسیر و یا سرکوب آن است چنانچه در تحولات برخی کشورها در سالهای اخیر شاهد بودیم. و یا ایجاد بحران های ساختگی برای فرسایش انرژی کشورهای اسلامی است تا در پناه چنین به هم ریختگی هایی، افکار مسلمانان را از پیگیری آرمانهای گمشده خود منحرف کند. لذا دامن زدن به اختلافات مذهبی یکی از شگردهای آنان است.  

رییس  مجلس شورای اسلامی گفت : در ادوار طولانی گذشته، پیروان مذاهب گوناگون در کشورهای اسلامی شیعه، حنفی، صنبلی، مالکی، شاخص، علوی، صوفی در کنار هم زندگی می کردند و زندگی مسالمت آمیز داشتند اما در طول یک دهه اخیر، با موجی از عینیت های کور که برخی از پیروان مذاهب را کافر خطاب نمایند، دیده شد که آسیب های زیادی به وحدت امت اسلامی زد و برخی از کژاندیشان منطقه هم در این دام افتادند.  

اختلاف در امت اسلامی ریشه در تفکر نبوی ندارد

وی افزود : همه پیروان مذاهب اسلامی یک کتاب آسمانی دارند و از یک پیامبر تبعیت می کنند، روبه روی یک قبله نماز می گذارند و در اصول و فروع ضروری دین مشترک هستند، پس اختلاف در امت اسلامی ریشه در تفکر نبوی ندارد.

لاریجانی گفت : روش دیگر ساماندهی جریانهای تروریستی است که باز متأسفانه کشورهای غربی در آن دست داشتند و از این جریانها به عنوان ابزار بهره جسته اند. البته باید به این نکته توجه داشت که به رغم ادعای بزرگ و گزاف و دروغ در مبارزه با تروریسم و جنگ هایی که در دهه اخیر تحت این شعار در افغانستان و عراق و امروز در سوریه راه انداخته اند، مشاهده می کنید که تروریسم در جغرافیای کشور های منطقه رشد کرده است.  

رییس مجلس شورای اسلامی در ارزیابی رشد چنین پدیده ای دو مسأله را شایان توجه دانست:

نخست اینکه در هر کشوری که آمریکایی ها و غربی ها دخالت یا اشغال کردند، ما شاهد بروز یک جریان تروریستی هستیم و این سوال مهمی است که باید پاسخ آنرا جستجو کرد.

دوم تحقیر مسلمانان در سالهای طولانی در کشورهای اسلامی با اشغال و دخالت های جدید شکل عکس العمل به خود گرفته و عصیان جامعه را به همراه داشته است. وقتی مسلمانان به خصوص جوانان، توهین به پیشوای خود را از دریچه آزادی دروغین غرب می بینند و از طرفی دسائس غرب در غارت اموال مسلمانان را مشاهده می کنند، راهی جز مقابله برای خود نمی یابند و این بهانه ای به دست افراد مغرض رسانه ای غرب می دهد که تصویر غلطی از مسلمانان ایجاد کنند.

علی لاریجانی با اشاره به اینکه غرب نباید خودش را صلح طلب معرفی کند و مسلمانان را جنگ طلب، تصریح کرد : بزرگترین جنگهای جهانی که تاکنون در تاریخ بشریت دیده شده در اروپا و میان خود اروپائیان اتفاق افتاده که میلیونها نفر قربانی به همراه داشت و مسلمانان نیز از جمله قربانیان آن جنایتها بودند. این جنگها در اروپایی که در دوران بربریت به سر می برد اتفاق نیفتاد، بلکه در قرن بیستم که اروپائیان، خود را متمدن معرفی می کردند، وحشیانه ترین و خسارت بارترین نبردها، اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه هزاران انسان مسلمان و بیگناه در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه توسط ارتشهای غربی یا تروریست هایی که مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی غرب هستند، کشته شدند، این سوال را مطرح کرد که چرا دنیای غرب در این موارد ساکت ماند و هیچ اقدامی نکرد؟  

وی گفت : چند سالی است که رفتار تحریک آمیزی از طرف برخی رسانه های غربی مشاهده می شود که به نظر می رسد، این اقدام مکمل ایجاد گروههای تروریستی توسط سرویس های اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی است.

وجود نازنین پیامبر اعظم (ص) خط قرمز مسلمانان

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت این بازی با آتش است که بخواهند با شخصیت عظیم القدری که به فرموده خداوند در قرآن کریم رحمت للعالمین است و صاحب اخلاق کریمانه ای است و خداوند بزرگ با عظمت از آن یاد می کند، به تمسخر بگیرند.  

لاریجانی گفت: کسانی که بدنبال این اقدامات شیطانی (به تعبیری وحشی گری دوران) هستند، باید بدانند که هیچ مسلمانی نمی تواند این چیزها را تحمل کند مگر اینکه مسلمان نباشد. این را همه بدانند که وجود نازنین پیامبر اعظم (ص) خط قرمز همه مسلمانان است.

محکومیت کافی نیست، باید حقیقت آشکار شود

وی در خصوص حوادث اخیر در فرانسه گفت : واقعا نمی دانیم حادثه فرانسه که محکوم است چه کسانی پشت آن هستند، چه کسانی این جوانان را فریب می دهند، چه کسانی آنها را تحریک می کنند؟  

وی گفت : باید به محکومیت تنها اکتفا نکنیم، این را روشن کنیم همه باید تلاش کنند که حقیقت آشکار شود. نمی شود تروری اتفاق بیفتند و رسانه ها و دولت های غربی هر طور بخواهند مسلمانان را محکوم کنند. رسانه های غربی به رسول خدا (ص) جسارت می کنند بعد حوادثی اتفاق می افتد، آن وقت موج اسلام هراسی راه می اندازد.  

 رژیم صهیونیستی خواهان آشفتگی جهان اسلام

رییس مجلس شورای اسلامی گفت : حمله اخیر نیروهای نظامی رژیم بدکاره صهیونیستی به خاک کشور اسلامی سوریه که منجر به شهادت جمعی از مجاهدان شد، نشانگر این بود که صهیونیسم و تروریسم، دو روی یک سکه هستند، رژیم صهیونیستی علاقه مند است که اوضاع جهان اسلام آشفته باشد تا با ایجاد ضعف بدنه مسلمانان بتواند هر موقع خواست آنها را بکوبد.

لاریجانی تاکید کرد:این اجلاس باید با صدای بلند توهین به پیامبر اسلام و حمله رژیم درنده صهیونیستی به یک کشور اسلامی را محکوم و با ایجاد وحدت در امت اسلامی، شگرد کثیف تروریست ها و صهیونیست ها را خنثی کند.

رییس مجلس کشورمان ضمن تشکر از حضار ابراز امیدواری کرد که با ریاست کشور دوست و برادر ترکیه بر اتحادیه بین المجالس در سال آینده، بیش از پیش شاهد توفیقات مسلمانان باشیم.

لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در دهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی دیروز وارد استانبول شد.

نظر شما