شناسهٔ خبر: 81114 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

قوچانی باید حساب خود را با خدا صاف کند

رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی: قوچانی باید حساب خود را با خدا صاف کند نمی‌توان از او پرسید که با چنین سوابقی باز هم می‌خواهی به فعالیت مطبوعاتی بپردازی و به این تخلفات ادامه بدهی!

به گزارش  نماینده مجتبی‌ رحماندوست  در گفتگو با فارس، در واکنش به فعالیت سردبیرانی در حوزه رسانه که فعالیت‌ آنها شائبه‌برانگیز بوده و سابقه خوبی در عرصه رسانه کشور نداشته‌‌‌اند، اظهار داشت: باید دید که  قانون در خصوص سلب فعالیت افرادی که فعالیت آن‌ها در حوزه رسانه و مطبوعات صحیح نبوده و امنیت شغلی خبرنگاران را به خطر می‌اندازد چه می‌گوید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سلب یک حق از شهروند به دلیل تخلفاتی که داشته است بدون قانون، جایز نیست. اگر در قانون منعی برای این دسته از افراد و سردبیران نشریاتی که تخلف کرده‌اند وجود دارد، باید اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوچانی با توجه به تخلفاتی که مرتکب شده و ارزش‌های دینی را زیر سوال برده است، می‌تواند فعالیت رسانه‌ای خود را در کشور ادامه دهد؟ بیان داشت: این فرد باید حساب خود را با خدا صاف کند نمی‌توان از قوچانی پرسید که با چنین سوابقی باز هم می‌خواهی به فعالیت مطبوعاتی بپردازی و به این تخلفات ادامه بدهی!

عضو کمیسیون اجتماعی خانه ملت بیان داشت: شاکله‌های شخصیتی و وجودی این دسته از افراد به شکلی است که هربار که آنها را رها کنی  باز به سرشت قبلی خودشان باز می‌گردند.

توهین نشریه "شارلی ابدو" به پیامبر اسلام و به دنبال آن جنجال‌های بوجود آمده در پاریس طی روزهای گذشته واکنش‌های زیادی را در کشورهای اسلامی علی الخصوص ایران ایجاد کرد. به رغم این فضا روزنامه "مردم امروز" هفته گذشته تیتر و عکس صفحه اول خود را به حمایت از این نشریه فرانسوی در ادامه روند اهانت اختصاص داد!

 قوه قضاییه با دستور دادستان در ۲۷ دی‌ماه انتشار روزنامه مردم امروز را توقیف کرد و ۲۹ دی در جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات پروانه انتشار این روزنامه لغو شد. قوچانی سردبیر روزنامه با عملکرد تخریبی خود در دو دهه اخیر تاکنون هشت روزنامه و نشریه را قربانی مطامع حامیان مالی و سیاسی خود کرده و با هزینه های سیاسی و اجتماعی زیاد،  زمینه توقیف این نشریات هنجارشکن را ایجاد کرده است.  

 

نظر شما