شناسهٔ خبر: 80903 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مشاور پیشین «کامرون» به اتهام تجاوز به دختربچه ۱۳ ساله بازداشت شد

«دوگ ریچارد» مشاور پیشین «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان به اتهام تجاوز به دختر بچه‌ای ۱۳ ساله بازداشت شده است.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، «دوگ ریچارد» مشاور پیشین «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان به اتهام تجاوز به دختر بچه‌ای ۱۳ ساله بازداشت شده است.

روزنامه «ایندیپندنت» در گزارش خود در این باره می‌نویسد «دوگ ریچارد» تاجر میلیونر متولد آمریکا که ۵۶ سال سن دارد، سال ۲۰۱۱، کامرون را در سفرهای خارجی رسمی همراهی می‌کرد و به «جرج آزبورن» وزیر خزانه‌داری مشاوره می‌داد.

بنا بر گزارش «ساندی میرور»، ریچارد از سوی پلیس لندن «به اتهام تحریک یک کودک به شرکت در فعالیت جنسی، فعالیت جنسی با یک کودک، دیدار با کودک زیر نظافت جنسی و تجاوز به یک دختر زیر سن رضایت» بازجویی شده است. وی که از سوی ملکه بریتانیا به دلیل کمک به کارآفرینان،مورد تقدیر قرار گرفته است روز ۵ ژانویه بازداشت شد و تا مارس ۲۰۱۵ (اسفند ۹۳) به قید وثیقه آزاد است.

از سوی دیگر آقای ریچارد این اتهامات را با صدور بیانیه‌ای از سوی وکیلش به شدت رد می‌کند و می‌گوید: «ما اتهامات وارده را به طور مطلق رد می‌کنم. با توجه به این امر که پلیس در مراحل بسیار اولیه تحقیقات خود هستند، اظهار نظر بیشتر، بسیار نامناسب خواهد بود». ریچارد پیش از این از سوی کامرون، و سپس از سوی رهبر مخالفان، مامور انجام تحقیقی شد بر روی کسب و کارهای کوچک بریتانیا که بعدها این گزارش به «گزارش ریچارد» معروف شد.

دوگ ریچارد از اوایل ماه نوامبر ۲۰۱۴، به سمت رییس جدید دانشگاه «تیساید» انتخاب شد و از اوایل سال، جانشین «لرد ساویر» از دارلینگتون شده بود.

نظر شما