شناسهٔ خبر: 80875 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پورمحمدی:

توهین به پیامبر، اوج استیصال و خودزنی غرب است

پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: اتفاقات اخیر و توهین نشریه غربی به پیامبر اسلام(ص) نشان دهنده اوج استیصال و خودزنی فرهنگی غرب است.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، در مورد وقایع اخیر و توهین نشریه فرانسوی به پیامبر مکرم اسلام (ص) را، نشان دهنده اوج استیصال و خودزنی فرهنگی غرب دانست.  
 
وزیر دادگستری دلیل موضع گیری‌های اخیر کشورهای غربی و ایادی آن‌ها در منطقه را استیصال عمیق آن‌ها در مواجهه با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: غرب و دست نشاندگان آن در منطقه، به این نکته رسیده‌اند که انقلاب اسلامی بساط آن‌ها را بهم خواهد ریخت و از این رو در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره دست به انواع خودزنی می‌زنند.  
 
وی همچنین افزود: براه انداختن جریان داعش از سوی غربی‌ها نیز نوعی خودزنی است و این‌ها به ابزاری متوسل شده‌اند که برای خودشان نیز خطرناک است، چراکه این تهدید و ترور، روزی به خودشان باز خواهد گشت که گوشه‌ای از آن را در جریان اخیر پاریس شاهد بودیم.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر همه کشورهای منطقه در معرض تهدید هستند تصریح کرد: جریانات فرهنگی اتفاق افتاده نیز نوعی خودزنی است و مدعیان غربی که می‌گویند چرا ما حقوق بشر، زنان، کودکان و غیره را رعایت نمی‌کنیم؛ خود به اسم آزادی بیان، با اهانت به پیامبر اسلام (ص) به بیش از یک میلیارد انسان توهین کرده‌اند.  
 
وی در خاتمه گفت: موضوعاتی مثل آزادی بیان در غرب به جریانی بر ضد خود تبدیل شده و منجر به بروز آشوب و بهم ریختگی جدی فکری و عملی در عرصه‌های سیاسی و امنیتی و غیره تبدیل شده که استیصال بزرگی است و همانگونه که شاهد بودیم، پاپ نیز از اتفاق اخیر ابراز نارضایتی کرده است.

نظر شما