شناسهٔ خبر: 80870 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نبوی در گردهمایی اصناف و بازار:

آمریکایی‌ها نه می‌خواهند چرخ سانتریفیوژ ما بچرخد نه چرخ اقتصاد

مرتضی نبوی/2 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها به کمتر از توقف فعالیت های هسته ای ما رضایت نمی دهند، تصریح کرد: آنها نه می خواهند چرخ سانتریفیوژ ما بچرخد و نه می خواهند چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گرهمایی اصناف و بازاریان تهران که صبح امروز (دوشنبه) در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار شد، با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام و همچنین جنگ احد اظهار داشت: در جنگ احد که جنگ بسیار مهمی برای مسلمانان بود که برخی تخلف کردند و از فرمان رسول گرامی اسلام(ص) که رهبری آن زمان جامعه اسلامی را برعهده داشتند، تخطی کردند به همین دلیل با آن اقدامات سردارانی همچون حمزه سیدالشهداء شهید شدند و شرایط به قدری تنگ شد که پیامبر(ص) هم زخمی شد ولی با رشادت های امیرالمومنین(ع) جانشان حفظ شد.

وی افزود: بعد از آن مسائل شایعه شد که پیامبر(ص) از دنیا رفته است و دشمنان نیز در آن زمان گفتند که باید در جنگ بایستند و کار پیامبر را یکسره کنند و با ارسال جاسوسان در میان مسلمانان القاء کردند که باید در مقابل دشمن تسلیم شد چون آنها تعدادشان زیاد است.

نبوی در ادامه تاکید کرد: اما زمانی که از سوی مسلمانان استقامت نشان داده شد، با کمک خداوند در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد شد و مسلمانان پیروز شدند.

عده‌ای معتقدند نباید با آمریکا و اسرائیل بد صحبت کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی آیات قرآن و همچنین با بیان اینکه ما باید تکلیف خود را از این داستان های تاریخی صدر اسلام دریافت کنند، گفت: امروز برخی می گویند دشمنان شما با یکدیگر علیه شما متحد شدند و حتی روسیه و چین هم تنها وقتی منافعشان اقتضاء کند، در کنار شما هستند. بنابراین باید با دشمنان با اخم صحبت نکنید چراکه اگر با آنها خوب برخورد شود، آنها با شما برخورد تندی نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند باید چشم بر جنایات اسرائیل و آمریکا بست؛ چراکه آمریکایی ها طرفدار حقوق بشر هستند، تصریح کرد: این عده معتقدند با آمریکا و اسرائیل نباید بد صحبت کرد و باید با ادبیات دیپلماتیک با آنها گفتگو شود تا بتوان مشکلات اقتصادی در مساله تحریم ها را حل کرد.

نبوی افزود: یکی از کارهایی که امام(ره) و مقام معظم رهبری می کردند این بود که می گفتند دشمن را همانطور که هست باید معرفی کرد و باید به همه فهماند که دشمنی دشمنان از کجا ریشه می گیرد. امروز روشن است که آنها به چه علت با ما دشمن هستند مطابق فرمایش امام(ره) آنها با دین ما دشمن هستند و می خواهند ما از اعتقاداتمان دست برداریم و خدمتکار دنیای آنها باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همانطور که رژیم عربستان همین کار را انجام می دهد و نفت و سیاست و دستگاه های اطلاعاتی خود را در اختیار آمریکا و اسرائیل گذاشته است و علیه مسلمانان و همچنین مردم فلسطین توطئه می کند. ما در زمان شاه هم چنین مسائلی را از سوی آن رژیم مشاهده می کردیم که پهلوی به هواپیماهای اسرائیل سوخت می داد و پول نفت کشور را در اختیار آمریکایی ها می گذاشت.

وی بحث های حقوق بشری از سوی غربی ها به ویژه آمریکایی ها را نمایشی و ظاهری دانست و گفت: آن کشورهایی که امروز علیه تروریسم حرف می زنند خودشان القاعده و طالبان را درست کرده اند و داعش هم توسط اینها ایجاد شد.

نبوی ادامه داد: امروز رئیس جمهور آمریکا می گوید احتمال حل شدن مساله هسته ای ایران زیر ۵۰ درصد است و کنگره هم عجله نکند و من هر وقت تشخیص دادم از کنگره می خواهم که تحریم ها را علیه ایران بیشتر کند.

آمریکایی‌ها نه می‌خواهند چرخ سانتریفیوژ ما بچرخد نه چرخ اقتصاد 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از زمانی که مذاکرات و توافقات اولیه هسته ای انجام شد، هیچ کدام از تحریم ها برداشته نشد، بیان کرد: ممکن است برخی بگویند که شدت تحریم ها کم شده است، ولی از آن زمان تا به امروز اوباما بارها تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرده است. آیا وضعیت فروش نفت ما بهتر شده است؟ آیا در روابط بین بانکی ما با دیگر کشورهای دنیا بهبود حاصل شده است؟ آنها لبخندهایی را تحویل دادند ولی اقدامات مثبتی از سوی آنها انجام نشد.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها به کمتر از توقف فعالیت های هسته ای ما رضایت نمی دهند. آنها با این بهانه می خواهند چرخ سانتریفیوژ ما نچرخد که یک زمانی نکند تهدید علیه اسرائیل باشد. آنها نه می خواهند چرخ سانتریفیوژ ما بچرخد و نه می خواهند چرخ اقتصاد کشور بچرخد. امروز گره این مساله هسته ای نه تنها باز نشده است، بلکه بسته تر هم شده است.

نبوی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان می خواهند از طریق توطئه کاهش قیمت نفت به ما فشار بیاورند، گفت: این مساله هم برای کشور یک عامل دردسرساز شده است که البته این اقدام با خوش خدمتی عربستان و کویت علیه ما صورت گرفت چراکه عربستان و کویت اگر با هم جمع شوند، می توانند بیش از ۵۰ درصد تولید اوپک در دست بگیرند. از آن طرف هم غربی ها آن کاریکاتور علیه پیامبر اسلام(ص) را کشیده اند و با اقدامی هماهنگ داعش را مامور به ترور روزنامه نگاران فرانسوی کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما شاهد بودیم که در یک تظاهرات نمایشی، نخست وزیر اسرائیل، نخست وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان با رئیس جمهور فرانسه به بهانه ترور روزنامه‌نگاران یک روزنامه فرانسوی آمدند و گفتند ما هر کدام یک نشریه شارلی ابدو هستیم و از اقدام آن نشریه حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: آنها با حیثیت و دین ما مخالف هستند. راضی نیستند ما مسلمان عامل به قرآن باشیم. از آمریکا تا فرانسه پای حمایت از اهانت به پیامبر اسلام(ص) آمده اند و این امر نشان دهنده این است که آنها به کمتر از نابودی ما راضی نمی شوند بلکه آنها می خواهند ما نفس هم نکشیدم.

سرنوشت کشور را به تحریم‌ها گره نزنیم/ عدم اجرای اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ ربطی به تحریم ندارد

نبوی با اشاره به اعتقاد برخی مبنی بر اعمال رفتار دیپلماتیک با دشمنان تاکید کرد: برخی فکر می کنند که اگر به دشمنان لبخند زدیم و به طور دیپلماتیک با آنها سخن گفتیم و احترام گذاشتیم می توانیم اهداف آنها را تغییر دهیم و یا اینکه برخی می آیند سرنوشت کشور را به تحریم ها گره می زنند. این اقدام آنها باعث این شده است که دشمنان نقطه ضعف و پاشنه آشیل ما را پیدا کنند و برای همین آمریکایی ها گفتند که تحریم ها بود که باعث شد ایران در مذاکرات حاضر شود، در صورتیکه اوباما بارها اعلام کرده که تحریم ها حل نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها با تاکید بر اقتصاد مقاومتی فرموده اند که نباید اقتصاد کشور را به مساله تحریم ها گره بزنیم، گفت: اقتصاد ما می تواند بر روی پاشنه خودش بچرخد و با همسایگان خود کارهای اقتصادی کند، اما برخی مسئولین از روی تنبلی می‌خواهند مملکت را با فروش نفت اداره کنند.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که مردم کار اقتصادی انجام دهند و لازم است چرخ توسعه بر عهده مردم گذاشته شود و باید قفل و زنجیرها را از دست و پای مردم برای فعالیت های اقتصادی باز کنیم.

نبوی با انتقاد از روند اجرای برخی مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله اصل ۴۴ و همچنین اقتصاد مقاومتی گفت: از زمان تصویب این دو اصل کدام دستگاه ها موانع را از پیش پای مردم برای کار اقتصادی و سرمایه گذاری برداشته اند؟ امروز قضاوت نهادهای بین المللی در مورد کسب و کار ایران چگونه است؟ آنها رده ما را در مورد کسب و کارهای مردمی بعد از ۱۴۰ کشور دنیا اعلام می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بنابراین باید گفت حل این مسائل به دست دولت، مجلس و قوانین ما است و دیگر ارتباطی با تحریم ها ندارد. امروز مقررات دست و پاگیر، شرایط سخت سیستم بانکی و سیستم مالیاتی باعث شده است جلوی سرمایه گذاری های تولیدی، صنعتی و کشاورزی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه این مسائل به تحریم ها ارتباطی ندارد، ادامه داد: اگر فرض کنیم فردا همه تحریم ها برداشته شود و قیمت نفت هم بالا رود، باز هم دلیل بر این نمی شود که ما مقررات دست و پاگیر را از پیش پای مردم برای سرمایه گذاری های اقتصادی برداریم. مگر ما زمانی نفت بالای ۱۰۰ دلار نداشتیم و درآمد سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار برای کشور حاصل نمی شد؟ و مگر زمانی نبوده است که تحریم ها وجود نداشت؟ پس چرا آن زمان به فکر مردمی کردن اقتصاد نیفتادیم؟

نبوی با بیان اینکه چرخ اقتصاد با رفع موانع سرمایه گذاری برای مردم می چرخد، افزود: چرا دولت و مجلس شورای اسلامی این مسائل و مشکلات را اصلاح نمی کنند؟ و موانع را از سر راه مردم برنمی‌دارند؟ چرا سیستم مالیاتی و بانکی اصلاح نمی شود؟ مگر این مشکلات به تحریم ها ارتباط دارد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف دشمنان را جلوگیری از پیشرفت ما و ملل مسلمان دانست و گفت: آنها همیشه سعی کرده اند برای ما ناامنی ایجاد کنند. نمی خواهند حزب الله لبنان سر به تنش باشد و عراق و سوریه پیشرفت داشته باشند و بر روی پای خود بایستند و هر روز برای آنها یک مشکل ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با لبخند دوست نمی شود، تاکید کرد: دشمنان هر چقدر احساس کنند که شما از خود ضعف نشان می دهید، بیشتر تهاجم می کنند. این سخن قرآن و مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و همچنین تجربه بیش از سه دهه پیروزی انقلاب ما است. شما بگویید کدام کشور در مقابل دشمن عقب نشینی کرده است و دشمن حقوق مسلم آن را داده است؟

نبوی اضافه کرد: امروز کشور ما مثل ۳۵ سال گذشته نیست، بلکه از نظر قدرت دفاعی، نیروی انسانی، تجربه و فهم انسانی و همچنین از نظر ملتی که در مقاطع خاص با هوشمندی در صحنه حاضر شده اند، پیشرفت های شگرفی کرده است.

سران فتنه در صورت رفع حصر مجددا فتنه‌گری می‌کنند/ از برخی انتظار نبود که ۹ دی را یوم الشیطان بخوانند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حماسه نهم دی ماه گفت: شما ببینید در ۹ دی مردم چگونه به صحنه آمدند. آیا این شایسته است یک فردی که از وی انتظارات دیگری می رود، بگوید کاری نکنید که این یوم الله به یوم الشیطان تبدیل شود؟

وی با اشاره به مساله حصر سران فتنه اظهار داشت: کسانی که در حصر هستند، اگر الان رها می شدند چه اقداماتی انجام می دادند؟ موضعشان چه بود؟ و مجددا چه بیانیه هایی صادر می کردند؟ آیا باید آنها آزاد شوند و دوباره یک فتنه ای را با یک ژست طلبکارانه انجام دهند و بگویند ما خطایی نداشتیم و نظام خطاکار بود؟ برخی می گویند اینها حقشان ضایع شده است و خداوند انشاءالله به ما شناخت دوست و دشمن را بدهد.

نبوی با طرح این سوال که آیا فتنه ۸۸ دعوای احمدی نژاد و موسوی بود که آن همه حوادث تلخ را برای نظام پیش آورد؟، پاسخ داد: آن جمعه روز قدس ۸۸ و روز عاشورا چگونه اتفاق افتاد؟ و شعار «نه غزه، نه لبنان» و شعار «جمهوری ایرانی» را چه کسانی سر می دادند و چه کسانی از آنها حمایت می‌کردند؟

ما بخوابیم دشمن خوابش نمی‌برد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امیدواریم در این شرایط حساس داخلی و منطقه ای به وضعیت موجود کشور بیشتر توجه کنیم، گفت: امروز اسرائیل در یک لحظه و هر وقت لازم باشد از تروریست های سوریه و عراق حمایت می کند همانطور که شب گذشته پسر شهید عماد مغنیه و برخی رزمندگان حزب الله را در منطقه ای از سوریه به شهادت رساند.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما بخوابیم دشمن خوابش نمی برد، اظهار داشت: نباید از دشمن ترسید زیرا حیات آنها به دست خداوند است و ما تکیه مان باید به خدا باشد و مگر امدادهای غیبی را ندیدیم که چگونه جمهوری اسلامی را به پیروزی رساند؟ ما باید از فرمایش های مقام معظم رهبری حمایت کنیم و اصول و ارزش های انقلاب را همواره مدنظر خود قرار دهیم.

نبوی در پایان با اشاره به شرایط اداره کشور توسط دولت یازدهم خاطر نشان کرد: ما امروز می دانیم شرایط برای اداره کشور توسط دولت سخت است و کار نیز برای نمایندگان و قوه قضائیه و برخی حوزه ها دشوار شده است، اما راه حل مشکلات انسجام و وحدت است و راهش این نیست که ضعف ها و کاستی ها را به گردن یکدیگر بیاندازیم. ما امروز می توانیم با تکیه بر شاخص های اقتصاد مقاومتی بسیاری از امور اقتصادی را به مردم محول کنیم.

نظر شما