شناسهٔ خبر: 80863 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های امروز آقای دیپلمات

وزارت خارجه آدم را به یاد منافع ملی می اندازد/ خاطره ظریف از قطعنامه ۵۹۸

ظریف وزیر امورخارجه که امروز (دوشنبه) در روز هوای پاک مسیر منزل تا محل کار را با قطار شهری تهران و حومه طی کرد، حضور ظریف در مترو و پیاده روی وی در خیابان ۳۰ تیر با حاشیه های جالبی همره بود.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، ظریف ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز مسیر تجریش تا میدان امام خمینی را با مترو طی کرد. سپس برای رسیدن به محل کار خود در خیابان سی تیر، مسیر را پیاده روی کرد.

برخی مردم با دیدن ظریف هیجان زده شده بودند و به سلام و احوال پرسی گرمی با وی پرداختند.

وزیر امور خارجه نیز با گرمی و خوشرویی پاسخ مردم را داد. تعدادی از مردم با دیدن ظریف از وی به خاطر دفاع از منافع ملی در مذاکرات هسته ای تقدیر و تشکر کردند. ظریف نیز با خوشرویی به ابراز احساسات آنان پاسخ داد.

خبرنگاران و اصحاب رسانه که از حضور ظریف در مترو با خبر شده بودند در ساعات اولیه صبح خود را به ایستگاه تجریش رسانده بودند.

وزیر امور خارجه خطاب به خبرنگاران با خنده گفت: امروز پول بلیت شما را حساب کردم و بدون بلیت و کارت وارد شده اید.

ظریف که با سوالات متعدد خبرنگاران مواجه شده بود، خطاب به آنان گفت: خوب است که نشست خبری را این بار در مترو برگزار کردیم.

ظریف

وزیر امور خارجه سپس در مسیر تجریش تا ایستگاه امام خمینی که حدود نیم ساعت به طول انجامید، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از پیاده شدن از قطار مترو تهران، برای رفتن به محل کار خود به همراه خبرنگاران پیاده روی کرد که به محض رسیدن به محوطه ساختمان وزارت خارجه با استقبال همکارانش مواجه شد.

ظریف در پاسخ به اینکه با دیدن ساختمان وزارت امورخارجه چه خاطره ای به ذهنش متبادر می شود، گفت: همیشه این ساختمان ها و افرادی که در آن هستند انسان را به یاد منافع ملی می اندازد و یاد این موضوع می افتم که افرادی بدون آنکه دیده شوند در این اتاق های وزارت امور خارجه، برای منافع ملی تلاش کرده و گام بر می دارند.

وزیر امور خارجه به قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: خاطرم هست در آن دوران، یک تلاش بدون وقفه ای انجام پذیرفت و انشاء الله همانطور که با لطف خدا و امام زمان (عج) قطعنامه ۵۹۸ به رغم همه دشواری ها با موفقیت و سربلندی مردم ایران تمام شد، این مذاکرات هم به همان شکل تمام شود.

ظریف در خیابان

وزیر امور خارجه ادامه داد: دوره ای بود که ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت یکبار دیگر با هم متحد شدند و آن زمانی بود که می خواستند از صدام در قطعنامه ۵۹۸ و اقدامات بعد از آن حمایت کنند؛ حال امیدواریم همانطور که دفعه قبل متوجه شدند که اشتباه می کردند و بیجا علیه مردم ایران ایستادند و مردم ما را تهدید می کردند، این بار هم با این مذاکره به اشتباه خود پی ببرند؛ آن بار با ۵۹۸ بود و این بار با مذاکرات پی می برند.

هنگامی که ظریف به در ورودی اصلی وزارت امور خارجه رسید، برخی عکاسان و خبرنگاران و حتی کارکنان وزارت امور خارجه با وی عکس یادگاری گرفتند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۳:۴۰ 2 2

    سلام
    موجودات خود باخته‌اي كه جلوي كفار احساس حقارت مي‌كنند نبايد سكان ديپلماسي كشور را در دست بگيرند. مجلس بايد خودي نشان بدهد و جلوي اين رفتار ذلت بار را بگيرد.
    
                                

نظر شما