شناسهٔ خبر: 80822 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جریمه پلیس برای تغییر مسیر ناگهانی و حرکت روی خطوط

معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حرکت بین خطوط در ۳۵ تقاطع منطقه ۶ و ۸ تهران در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود و رانندگانی که بین دو خط حرکت نکنند و بدون رعایت مقررات تغییر مسیر دهند ۴۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گزارش نماینده، سرهنگ پرویز حسینی معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس، در مورد اجرای طرح خط سفید اظهار داشت: از چندی قبل توقف پشت خطوط ایست را در مناطق ۶ و ۸ تهران اجرا کرده‌ایم و در آینده ‌ای نزدیک نیز حرکت بین خطوط در تقاطع‌های این دو منطقه اجرایی خواهد شد.

معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: برای اجرای این طرح، وسایل نقلیه در ۳۵ تقاطع مناطق ۶ و ۸ تهران باید قبل از ورود به تقاطع مسیر خود را انتخاب کرده و در بین خطوط وارد تقاطع شده و به حرکت خود ادامه دهند و در هنگام رسیدن به پشت خطوط ایست نیز توقف نمایند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی ادامه داد:‌ حرکت نکردن وسایل نقلیه بین دو خط یا تغییر حرکت بدون رعایت مقررات، جریمه ۴۰ هزار تومانی را به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ حسینی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تغییر مسیر ناگهانی خودروها دانست که منجر به تصادف شده یا بی‌نظمی در حرکت را موجب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح مستلزم تکمیل خط کشی، آماده شدن تجهیزات و قابلیت ثبت تخلف توسط دوربین هاست.

 

نظر شما