شناسهٔ خبر: 80574 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات چگونگی ورود تبلیغات به مدارس کشور

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش با اشاره به طرح استفاده از امکانات و فضای مدارس برای تبلیغات گفت: براساس این طرح، اگر آموزش‌‌وپرورش در راستای مأموریت‌های یک سازمان خاص فعالیت کند می‌تواند در قبال این همکاری متقابل هزینه دریافت کند.

به گزارش نماینده، محمد فاضل در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش "‌طبق طرح جدید آموزش‌وپرورش قرار است از امکانات و فضای موجود در مدارس برای تبلیغات استفاده شود، آیا از این به بعد در محوطه و حیاط مدارس شاهد تبلیغ محصولات آموزشی یا خوراکی خواهیم بود؟ " اظهار داشت: هم‌اکنون در حال بررسی موضوعی هستیم تا براساس آن آموزش‌وپرورش از امکانات و فضاهایی که در اختیار دارد، بهتر استفاده کند.

وی افزود:‌ بر اساس این طرح می‌توان از پتانسیل موجود در حوزه کتاب‌های درسی به‌خوبی استفاده کرد، البته این بدین معنا نیست که در انتهای کتب درسی به تبلیغ اجناس یا مؤسسه و شرکت خاصی اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد:‌ بحث ورود تبلیغات به مدارس بدین صورت است که به‌عنوان مثال اگر قرار است با استفاده از ظرفیت مدارس موضوع رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی آموزش داده شود یا این موضوع در کتاب‌های درسی گنجانده شود و اثرات مثبت آن را در جامعه شاهد باشیم در قبال این همکاری متقابل آموزش‌وپرورش با نهادهای مختلف هزینه‌ای دریافت می‌شود.

فاضل بیان کرد:‌ در قالب این طرح، آموزش‌وپرورش در راستای اهداف و مأموریت‌های یک سازمان یا نهادی خاص فعالیت می‌کند و در قبال این همکاری متقابل می‌تواند هزینه‌ای را نیز دریافت کند.

وی در پایان این نکته را یادآور شد که این بحث هنوز در مرحله کار کارشناسی بوده و وارد فاز عملیاتی نشده است.

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه جشنواره جلوه‌های معلمی از ارائه طرحی در استفاده از فضای مدارس برای تبلیغات خبر داد و گفت:‌ طرحی را مدنظر داریم تا از امکانات و فضای مدارس در زمینه تبلیغات متناسب با فرهنگ حاکم بر مدارس استفاده کنیم.

نظر شما