شناسهٔ خبر: 80450 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آیت الله یزدی:

دولت‌ها می‌روند اما روحانیت همیشه مسئول است

آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین گفت: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما روحانیت همیشه یک نهاد ثابت و مسئول است. هر دولتی برای خودش تفکری دارد ولی خوشبختانه ما ولی امر داریم.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمد یزدی روز پنجشنبه در افتتاحیه نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در موسسه امام کاظم(ع) برگزار شد اجتماع علما را دارای برکات فراوانی دانست و اظهار کرد: در چنین اجتماعاتی تبادل نظر انجام می‌گیرد و تبدیل به فکر مفید و موثری خواهد بود.

وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران که در طول سی و چند سال جمعیت آن دو برابر شده فضاهای زندگی، علمی، اقتصادی و... در سایه برکات اسلام توسعه قابل توجهی پیدا کرده و بناهای حوزوی خوبی تاسیس شده است.

رئیس جامعه مدرسین تاکید کرد: در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی هم نقد دارم و هم تعریف، ولی هیچ کدام را نمی‌توانم عرض کنم اما از زبان یک نویسنده نقاد درباره یکی از علمای حوزه علمیه اصفهان مربوط به ۱۱۰ سال قبل  نقل می‌کنم.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: در دوران قاجار و استبداد و دورانی که در حوزه مقدسه اصفهان سید رشتی موسس مسجد سید اصفهان، حدی را اجرا کرد پسر حاکم ناراحت شد که چرا سید در مسائل حکومتی دخالت کرده و به او پیغام داد که به شاه اعلام می‌کند که وی در مسائل حکومتی دخالت کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: البته سید جواب مناسبی به پسر حاکم داده است، یعنی نفوذ یک روحانی با حمایت مردم باعث شده که در سخت ترین شرایط به وظیفه خود انجام می‌دهد.

وی متن این اطلاعیه را قرائت کرد و افزود: در این اطلاعیه بر استفاده از کاغذ ایرانی تاکید شده که این همان اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله یزدی اضافه کرد: این نویسنده نقاد به اوضاع و احوال کشور می‌پردازد، بنابراین معنای اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم یعنی توجه بیشتر به تولید و رعایت مصرف و پرهیز از اسراف.

وی ادامه داد: در ۱۱۰ سال پیش که روحانیون نمی‌توانستند در مسائل سیاسی و اجتماعی دخالت کنند و حتی سید رشتی مورد اعتراض قرار می‌گیرد، به مسائل سیاسی و اجتماعی کشورشان توجه و تعهد کردند که نشان می‌دهد وضعیت چگونه بوده و استکبار چقدر آنها را محدود کرده بود.

رئیس جامعه مدرسین به فرمایشات امام راحل در مورد اهمیت و جایگاه اجتماع علمای دین اظهار کرد: وقتی علمای دین دور هم بنشینند برای اسلام و انقلاب و دین خدا مفید خواهد بود.

به گفته آیت‌الله یزدی علمای دین همیشه در سخت ترین شرایط به وظایف خود عمل می‌کردند و اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد هم به نتایج خوبی خواهد رسید.

وی جایگاه روحانیت را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: امروز نظام در اختیار روحانیت است و مراقب باشیم که در نگهداری و حفظ و بنیان و اساس اسلام کوشا باشیم.

رئیس جامعه مدرسیه تاکید کرد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما روحانیت همیشه یک نهاد ثابت و مسئول است. هر دولتی برای خودش تفکری دارد ولی خوشبختانه ما ولی امر داریم و مقام معظم رهبری در راس حاکمیت کشور هستند که این نعمت بزرگی است و باید با نظر ایشان حرکت داشته باشیم.

نظر شما