شناسهٔ خبر: 80359 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مدعیان خط امام به کجا چنین شتابان؟

امام خمینی431 امروز خیلی‌ها در سایه اندیشه‌های تابناک حضرت روح الله سنگر گرفته و تیرهای خود را عمداً یا سهواً به سمت میراث حضرت امام و نظام اسلامی و ولایت فقیه و نهادهای انقلابی پرت کرده و دشمنان امام و انقلاب را شاد و گستاخ‌تر می‌کنند.

نماینده/محمد ابراهیمی: چند روز از پاسداشت ۹دی نگذشته بود. با خود فکر می‌کردم آیا نخبگان و خواص بی‌بصیرت در فتنه ۸۸ متنبه شده‌اند؟ آیا امر رهبر جامعه اسلامی را گردن می‌نهند یا راه فتنه ۸۸ را می‌پیمایند؟ آیا هنوز عده‌ای به دنبال تغییر نظام و ساختار سیاسی‌اند؟ هشتمین شماره روزنامه مردم امروز را ورق می‌زدم، یادداشتی از حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا (از اعضای ستاد انتخاباتی کروبی در ۸۸) توجه مرا به خود جلب کرد. به یاد سؤالاتم افتادم با خود گفتم احتمالاً یکی از خواص متنبه ایشان است و باید موضوع مناسبی را در اختیار خوانندگان قرار داده باشد. عمیق‌تر شدم، آنقدر عمیق که در پایان این یادداشت به حجم سؤالاتم افزوده شد. کینه خط امامی‌ها نسبت به امام و اندیشه امام و میراث امام، یعنی ساختار نظام اسلامی و ولایت فقیه... تا کجا؟

 منتجب‌نیا  در این یادداشت می‌نویسد:... همه‌پرسی یک مطالبه جدی و به حق از سوی مردم است. در ابتدای انقلاب اسلامی درباره اصل نظام، همه‌پرسی صورت گرفت و مردم درباره آن نظر خود را با قاطعیت مطرح کردند، اما بسیاری از کسانی که در آن مقطع در همه‌پرسی شرکت کردند در حال حاضر در قید حیات نیستند و بسیاری دیگر که اکنون مطالبه همه‌پرسی را مطرح می‌کنند در سال ۱۳۵۸ به دلیل نرسیدن به سن قانونی، حق شرکت در آن همه‌پرسی را نداشتند...

آقای منتجب‌نیا، از کدام مردم صحبت می‌کنید؟ مردم مدنظر شما همان مردم انقلابی ۵۷، مردم روزهای فتنه و ترور، مردم پایدار در دفاع مقدس، مردم مقاوم در محاصره اقتصادی، مردم حماسه آفرین ۲۳‌تیر ۱۳۷۸ و مردم حماسه‌آفرین ۹ دی‌اند؟ اگر ذهن شما گذشته‌ها را فراموش کرده حماسه ۹ دی را در خاطره خود مرور کنید. آیا ۴۰‌میلیون عاشق فارغ از هر رنگ و تفکر، بی‌توجه به علائم و نشانه‌های سیاسی همراه با نسل سوم خود رفراندوم را به نمایش نگذاشتند؟چرا از ۹ دی می‌گریزید؟چرا شما و دوستانتان از به کار بردن لفظ حماسه برای ۹ دی دریغ می‌کنید؟ یحتمل مأموریت لگدمال کردن حماسه بزرگ ۹ دی را به دوستان بی‌بصیرت اصولگرایی سپردید که با نطق خود اتفاقات یک‌شنبه مجلس(۲۱/۱۰/۹۳) را خلق کردند. جناب آقای منتجب‌نیا نسل سوم انقلاب با عقلانیت و شعور سیاسی رفراندوم خود را در ۹ دی و حمایت از اصل نظام و ولایت فقیه به نمایش گذاشته است.

کاش رئیس‌جمهور محترم مصادیق همه‌پرسی را روشن می‌کردند تا زمینه برای افرادی نظیر آقای منتجب‌نیا فراهم نشود که در رابطه بامقبولیت اصل نظام موضوع همه‌پرسی را به میان بکشند. شاید نظر امثال ‌ منتجب‌نیا دو پهلو و شخصی باشد اما از آنجا که طرح موضوعاتی از این قبیل چالش روانی و امنیتی در محیط داخلی و پیرامونی ایجاد می‌کند طرح موضوع را هم باید جدی گرفت و به آن پاسخ داد.

آقای منتجب‌نیا، در کدام ساختار، ساز وکار انتخاباتی و مجریان انتخاباتی همه‌پرسی برگزار شود؟کسانی که فتنه ۸۸ را خلق کردند با یک برنامه‌ریزی بلندمدت عملیاتی از شش ماه مانده به انتخابات، مشروعیت مجریان، و سیستم انتخاباتی نظام را به چالش کشیدند. آیا صحبت‌های پاییز۱۳۸۷ جناب آقای هاشمی رفسنجانی را فراموش کرده‌اید؟ آن صحبت‌ها زمانی مطرح شد که شش ماه و ۱۰ روز تا انتخابات ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ مانده بود. بعد از آن، فرمایشات ایشان در همایش ۳۰ سال قانونگذاری، فرمایشات ایشان در نماز جمعه هفته اول سال ۸۸ و...

 دوم، راه‌اندازی کمیته صیانت از آرا توسط بعضی از دوستان شما که در پشت اندیشه‌های حضرت امام سنگر گرفته‌اند با اجرای حجت‌الاسلام محتشمی پور و‌‌ مرتضی الویری و هماهنگی آقای مهدی هاشمی.

 سوم، صحبت‌ها و مصاحبه خانم عفت مرعشی بعد از انداختن رأی خود به صندوق در ساعات اولیه روز ۲۲ خرداد.

 چهارم، انجام عملیات سنگین روانی برمیرحسین موسوی مبنی بر آماده‌سازی ایشان و ایجاد فضای اوهام و خیالی در پیروزی و ورود به تقلب.

 پنجم، برگزاری جلسات متعدد از مدت‌ها قبل به روایت اسناد شورای عالی امنیت ملی.

 ششم، دیدار آقای خاتمی با پادشاه عربستان، اخذ دلارهای سعودی و تزریق آن در انتخابات.

 هفتم، دیدار ‌خاتمی با جورج سوروس (پدر انقلاب‌های مخملی دنیا) و نهایتاً مصاحبه آقای موسوی با مجله تایم امریکایی مبنی بر فشار به رهبری با ذکر این ادعا و عبارت که: تجمعات چشمگیر هفته‌های گذشته احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد کرد و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبری نسبت به پذیرش افکار عمومی رخ خواهد داد، همه و همه بیانگر عدم پایبندی شما و دوستانتان به قانون و سازوکار انتخابات و همه‌پرسی است.

 آیا آنگونه که در فتنه ۸۸ مشروعیت و سپس مقبولیت نظام را هدف قرار دادید امروز با طرح همه‌پرسی همان مسیر را طی می‌کنید؟ آیا از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کرده‌اید و نکته مغفول قانون اساسی همه‌پرسی است؟ آن هم همه‌پرسی در اصل نظام؟

آقای منتجب‌نیا در کدام کشور وساختار سیاسی مخصوصا کشورهای غربی که قبله آمال بعضی از اصلاح‌طلبان است ۳۵سال پس از دگرگونی سیاسی و انقلاب اصل نظام را به رفراندوم می‌گذارند؟از آن بالاتر اجازه طرح چنین مسائلی را هم نمی‌دهند. چرا؟ چون به همان دلیل و مولفه‌های دموکراسی وعقلانیت سیاسی( که اگرمطابق میلتان باشد) معتقدید مشارکت سیاسی وفعالیت نهادهای مدنی رادر چارچوب ساختار سیاسی تعریف شده خود می‌پذیرند نه بر چارچوب نظام سیاسی. بنابراین شما هم به عنوان یک فعال سیاسی یا شهروند سیاسی حق دارید رأی ونظر خودرادر چارچوب ساختار سیاسی موردوفاق ملت درسال ۱۳۵۸ با ۹۸درصد مشارکت فعال ایرانیان بصیر بیان وبه آن افتخار کنید نه بر چارچوب ساختار سیاسی، خصوصاً ساختاری که دارای مبانی دینی و الهی است.

جناب منتجب‌نیا، فراموش کردید امام در خرداد سال۱۳۶۰ نسبت به هواداران بنی صدر و منافقین که فریاد برگزاری رفراندوم را سر‌می‌دادند فرمود: ...دنبال این افتادند که ما همه بساط را به هم بزنیم. باز دو سه سال بنشینیم دوباره رفراندوم کنیم، رفراندوم برای اصل جمهوری، رفراندوم برای قانون اساسی، رفراندوم رئیس‌جمهوری، رفراندوم برای مجلس، رفراندوم کنیم برای آنها، این معنایش چیست؟ معنایش این است که ثبات این مملکت را از دست بگیرند. اینکه الان ثبات دارد و از انتخابات این انقلاب است که در ظرف یک سال همه این چیز‌ها درست شده این را از دست بگیرند... این بخشی از صحبت‌های پیر و مرشد انقلاب در سال ۶۰ است. امروز به مراتب ثبات، اقتدار و حوزه نفوذ ما بیشتر است. چه الزامی به برگزاری همه‌پرسی است. ثبات و حوزه نفوذی که فرزندان این ملت در نهادهای امنیتی، نظامی به شما ارزانی داشتند همان‌هایی که دوستان شما آنان را به فساد و رانت اقتصادی متهم می‌کنند. بد نیست دوستان شما مجموعه دارایی‌ها و امکانات شخصیت‌های سیاسی جریان اصلاحات و بعضی از مدیران منتسب به آن جریان را بررسی و با سرداران انقلابی مقایسه کنند ببینند رانت و فساد اقتصادی و قاچاق کجاست و سرهای بریده برای عزت مسلمین کجا؟

و اما نکته آخر: امروز خیلی‌ها در سایه اندیشه‌های تابناک حضرت روح الله سنگر گرفته و تیرهای خود را عمداً یا سهواً به سمت میراث حضرت امام و نظام اسلامی و ولایت فقیه و نهادهای انقلابی پرت کرده و دشمنان امام و انقلاب را شاد و گستاخ‌تر می‌کنند بنابراین مرور اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی با نگاهی به دور از تعصب و کینه برای شما و دوستانتان ضروری و راهگشاست.

 

منبع: روزنامه «جوان»

برچسب‌ها:

نظر شما