شناسهٔ خبر: 80323 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

رئيس کميسيون انرژي مجلس : پيشنهاد دو برابري سرمايه گذاري در حوزه نفت

علی مروی43 رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : اعضای این کمیسیون افزایش دو برابری سرمایه گذاری در حوزه نفت را در لایحه بودجه سال آینده کل کشور دنبال می کنند.

به گزارش نماینده، علی مروی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۴، سرمایه گذاری در حوزه نفت و تامین مالی طرحهای نفتی۴ میلیارد دلار پیش بینی شده است افزود : این میزان حدود ۱۴ و نیم درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت است که برای سرمایه گذاری در این حوزه پیش بینی شده است.
او این رقم را از نظر اعضای کمیسیون انرژی مجلس بسیار پایین خواند و گفت: از جمله پیشنهادات اصلی کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق بودجه افزایش تقریبا دو برابری این رقم است.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت : تلاش می شود با تامین منابع مالی از محلهایی که اطلاع رسانی آن در صحن علنی مجلس صورت می گیرد، سهم سرمایه گذاری در حوزه نفت به ۷ تا ۸ میلیارد دلار افزایش یابد.
مروی گفت: بر این اعتقادیم که آنچه از محل فروش نفت استحصال می شود باید به عنوان سرمایه گذاری در همین حوزه و نیز ذخیره الباقی آن در صندوق توسعه ملی مورد استفاده قرار گیرد.
او با اشاره به کاهش بهای نفت و ضرورت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بر برنامه ریزی در این زمینه تاکید کرد و افزود: باید در عین کاهش وابستگی به نفت برای تقویت سرمایه گذاری در حوزه نفتی تلاش کنیم تا شاهد قوت این صنعت برای آینده کشور هم باشیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور همچنان در کمیسیون در حال انجام است و پیشنهادات کمیسیون پس از پایان بررسی تحویل کمیسیون تلفیق خواهد شد.

نظر شما