شناسهٔ خبر: 80257 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ارجاع پرونده وطن امروز به دادگاه و تذکر به خبرآنلاین سیاست یک بام و دو هواست

پژمانفر43 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رأی هیأت نظارت بر مطبوعات درباره روزنامه «وطن امروز» گفت: صدور اینگونه احکام برای انتقام‌گیری از منتقدان است.

به گزارش نماینده، نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رأی صادر شده از سوی هیأت نظارت در مطبوعات درباره یک پایگاه خبری و یک روزنامه، به رأی صادر شده علیه مطلب انتقادی وطن امروز درباره پادشاه عربستان گفت: ارتباط ما و کشور عربستان یک ارتباط مستحکم نبوده است و هر زمان که از اصول خود کوتاه آمده‌ایم و به این کشور باج داده‌ایم آنها به صورت ظاهری نگاه خود را به ما مثبت کردند.

وی با اشاره به انتشار مطالب انتقادی علیه ایران در روزنامه‌های عربستان و توهین به مسئولان نظام جمهوری اسلامی در رسانه‌های این کشور، تصریح کرد: این روزنامه ها بالاترین حمله و هجمه را نسبت به کشور ما داشتند و فکر نمی‌کنم درست باشد در فضایی که امروز عربستان کمر به ساقط کردن نظام ما بسته و اقدامات مختلفی را در زمینه نفت و فرهنگ انجام می‌دهد، ‌ یک نهاد مطبوعاتی به روزنامه‌ای که به اقدامات عربستان انتقاد دارد حکم رفتن به دادگاه را بدهد.

پژمان‌فر ضمن انتقاد از صدور رأی هیأت نظارت بر مطبوعات برای روزنامه وطن امروز مبنی بر بررسی مطلب منتشر شده این روزنامه در دادگاه اظهار داشت: شاید تذکر مسئولان کشور به این روزنامه از دید مسائل دیپلماتیک درست به نظر برسد اما اینکه این روزنامه را راهی دادگاه کنیم یک نوع غرض‌ورزی محسوب می‌شود به ویژه که این روزنامه در طیف منتقدین دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در فضای امروز سیاسی کشور، بهانه‌جویی‌های مختلفی برای حمله به منتقدان دولت صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به تعداد روزنامه‌هایی که از دولت پول می‌گیرند و بیت‌المال را مصرف می کنند صحیح نیست یک رسانه‌ای که انتقادات سازنده‌ای را مطرح می‌کند مورد هجمه قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی با تأکید بر اینکه رأی صادر شده از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات برای روزنامه وطن امروز برای انتقام‌گیری از منتقدان و این روزنامه صادر شده، به مطلب پایگاه خبری خبرآنلاین علیه سپاه پاسداران اشاره کرد و اظهار داشت: در این شرایط می‌بینیم رسانه‌ای که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد پشتیبان انقلاب توهین می‌کند، تنها با یک تذکر از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات روبه‌رو می‌شود.

پژمان‌فر این اقدامات را سازمان‌دهی شده خواند و تصریح کرد: اعلام تذکر به پایگاه خبری خبرآنلاین نیز تنها برای این است که بگویند ما کاری کرده‌ایم و به این رسانه در زمینه انتشار مطلبی علیه سپاه تذکر داده ایم.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم چگونه این اقدام یک بام و دو هوای هیأت نظارت بر مطبوعات را توجیه کنیم، افزود: هیأت نظارت بر مطبوعات باید در رأی صادره خود تجدیدنظر کند و با احکام اینچنینی این مقدار هجمه به منتقدان دولت را رقم نزند.

عضو کمیسیون فرهنگی با تأکید بر اینکه ما انتظار رفتار عادلانه از جریان غالب در هیأت نظارت بر مطبوعات را نداریم، ‌ خاطرنشان کرد: ولی انتظار داریم که فضا را علیه منتقدان دولت تا این حد تند نکنند.

نظر شما