شناسهٔ خبر: 80190 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

بودجه سال ۹۴ برای بررسی به مجمع تشخیص می رود/ دو سناریو رضایی برای قیمت نفت در بودجه

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: در جلسه مجمع، میزان انطباق لایحه بودجه سال آینده با سیاست های کلی اصل ۴۴ و همچنین قیمت نفت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش نماینده محسن رضایی در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه قرار شده موضوع بودجه سال ۹۴ در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در آن جلسه، میزان انطباق لایحه بودجه سال آینده با سیاست های کلی اصل ۴۴ و همچنین قیمت نفت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی درباره راهکارهای مقابله با کاهش درآمدهای نفتی در بودجه نیز اظهار داشت: راهکار مقابله با کاهش قیمت نفت، تولید ملی و استفاده از ظرفیت های خالی بخش های مختلف اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ظرفیت های خالی گسترده ای در اقتصاد کشور وجود دارد که می توان از آن بهره گرفت.

قیمت نفت همچنان در بازار جهانی به سیر نزولی خود ادامه می دهد؛ تا جایی که قیمت نفت برنت به کمتر از ۵۰ دلار در بازار جهانی رسیده است.

ادامه روند کاهشی قیمت نفت، باعث شده که تعیین قیمت نفت از جمله مباحث چالشی در تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ باشد؛ زیرا قیمت فعلی نفت در بازار جهانی فاصله بیش از ۲۲ دلاری با رقم ۷۲ دلاری برای نفت در لایحه بودجه سال آینده دارد.

به نظر کارشناسان، احتمال دارد پیش بینی ۷۲ دلاری دولت برای قیمت نفت صادراتی کشورمان در سال آینده، محقق نشود که در آن صورت، کسری بودجه گریبانگیر دولت خواهد شد.

نظر شما