شناسهٔ خبر: 80141 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

همه نمایندگان می‌توانند نظرات خود را در تلفیق ارائه کنند

مهدی مفتح43 سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: آئین نامه داخلی کمیسیون تلفیق امروز در نخستین جلسه تصویب شد. جلسات تا آخر هفته بعد از ظهر برگزار می‌شود.

به گزارش نماینده، محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با فارس، در مورد نخستین جلسه کمیسیون تلفیق گفت: امروز اولین جلسه کمیسیون تلفیق بعد از انتخاب هیئت رئیسه بود که آیین‌نامه داخلی کمیسیون بررسی و به اتمام رسید.

نماینده تویسرکان در مجلس افزود: این هفته هر روز بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا اذان مغرب جلسات کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود و صبح‌ها نیز جلسه علنی مجلس برگزار می‌شود.

وی افزود: هنوز وارد مباحث درآمدی لایحه بودجه ۹۴ نشده‌ایم و تغییرات آیین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق جزیی است و تفاوت قابل توجهی نکرده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره اینکه چه مدت کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود، افزود: طبق آیین‌نامه مجلس حداقل ۲ و حداکثر ۴ هفته (بنابر تصویب هیات رئیسه) جلسات کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود و امیدواریم در مهلت دو هفته مصوبات تلفیق به اتمام برسد.

مفتح گفت:‌ امروز نماینده‌ای از دولت حضور نداشت، چون جلسه داخلی تلفیق بود، اما از جلسه آینده حتماً نماینده دولت، نماینده مرکز پژوهش‌ها، نماینده دیوان محاسبات و به فراخور موضوع نماینده‌هایی از اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف در کمیسیون تلفیق حاضر می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا امسال اقتصاددانان مجلس در کمیسیون تلفیق کمتر حضور دارند، گفت: قبلاً‌ همه اعضای کمیسیون برنامه بودجه در تلفیق حضور داشتند و از هر کمیسیونی دیگر دو نفر حضور داشت، اما از امسال براساس آیین‌نامه جدید از کمیسیون برنامه بودجه ۹ نفر انتخاب و از کمیسیون‌های دیگر ۳ نفر تعیین می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق  گفت: از طرفی همه لایحه بودجه به کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه ارائه می‌شود و  نظر کمیسیون در مورد کل بودجه گرفته می‌شود، اما در مورد سایر کمیسیون‌های تخصصی به تناسب موضوع مباحث مرتبط برای اظهارنظر ارائه شده است. بنابراین کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه می‌توانند نظر خود را در مورد کل لایحه بودجه ارائه کند.

مفتح افزود: نکته دوم این است که افرادی که در تلفیق حضور دارند مطلع و صاحب‌نظر هستند و نکته سوم این است که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس همه نمایندگان مجلس می‌توانند در کمیسیون تلفیق حاضر شوند و نظرات خود را بدهند، اما فقط اعضای تلفیق حق رأی دارند.

وی گفت: اگر یک نماینده در موردی نظر خاصی داشت می‌تواند با حضور در کمیسیون تلفیق نکته‌نظرات خود را به عنوان مخالف یا موافق ارائه کند.

نماینده تویسرکان در مجلس افزود: هر روز گزارش کمیسیون تلفیق به همه نمایندگان رسانه‌ها ارائه می‌شود و اطلاع‌رسانی به صورت همزمان خواهد بود.

نظر شما