شناسهٔ خبر: 80115 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با موضوع زندگی امام خمینی (ره)

مستند سینمایى «آن دو ساعت» کلید خورد

امام خمینی مستند سینمایی «آن دو ساعت» به کارگردانی «مهرداد غفارزاده» کلید خورد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، در خلاصه این مستند سینمایی ٧٥ دقیقه‌اى آمده است: آن دو ساعت به واکاوى ناگفته هاى حوادث پرشور و التهاب روز ورود حضرت امام خمینى (ره) به میهن اسلامى مى پردازد. در این مستند سینمایى خبرنگار یکى از روزنامه ها در پى کشف این ناگفته ها و تهیه گزارش از زمانى است که امام خمینى پس از سخنرانى در بهشت زهرا با هلى کوپتر به مکانى نامعلوم عزیمت مى نماید که هیچکس از آن مطلع نیست و ساعاتى کمیته استقبال و همراهان امام موضوع را با التهاب و نگرانى دنبال مى کنند و ...
تحقیقات این پروژه از خرداد ماه سال ٩٣ توسط یک گروه تحقیقاتى آغاز شده و بعد از دریافت پروانه ساخت از سازمان سینمایی وزارت ارشاد کار وارد مرحله تولید شد.
به گفته ى ردایی در ساخت مستند سینمایی «آن دو ساعت» از همکارى دفتر تنظیم و نشر آثار امام، سازمان صدا و سیماى جمهورى اسلامى، مرکز اسناد انقلاب اسلامى، مرکز تحقیقات و مطالعات ارتش جمهورى اسلامى، سازمان سینمایى وزارت ارشاد و مرکز گسترش سینماى مستند و تجربى استفاده شده است.
تهیه کنندگى این مستند سینمایی بر عهده ى مسعود ردایی، مجرى طرح احسان رجبى و کارگردان آن مهرداد غفارزاده است. در «آن دو ساعت» عمار تفتى در قالب خیرنگار روزنامه به ایفاى نقش مى پردازد.
و در فهرست باقى عوامل این نام ها حضور دارند: مدیر تولید: میثم کائد، نویسنده:اکبر روح، تصویربردار:رضا شیخى، صدابردار: رضا تهرانى، دستیار کارگردان: حمید رضا غفارزاده، مدیر تدارکات:امیر یمینى، منشى صحنه:فاطمه فضلى، طراح صحنه: مهدى موسوى، تدوین:حسین ذوالقدر، دستیار تدوین: احسان بایرامى.

 

نظر شما