شناسهٔ خبر: 79802 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رضایی در اصفهان:

باید در "فرهنگ و هنر" سرمایه گذاری کنیم/ مخالف گسترش صنایع بزرگ نیستم

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام : سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر سبب توسعه اقتصادی کشور می‌شود و اگر در اصفهان این سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت، شاهد پیشرفت بیشتر این شهر می‌بودیم.

به گزارش نماینده  به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سومین سالگرد افتتاح موسسه علی‌ابن ابیطالب(ع) اصفهان اظهار داشت: ادب اسلامی این است که نباید منتظر باشیم که پیشکسوتان به رحمت خداوند برود و بعد از آنها تجلیل بگیریم. خوب است که در زمان حیات این پیشکسوتان، از آنها تجلیل به عمل آوریم.

وی بیان کرد: زمانی اصفهان مانند گوهری پنهان در تاریخ بود و عده‌ای آن را پیدا کردند و ملت ایران از این گوهر استفاده زیادی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر سبب توسعه اقتصادی کشور می‌شود و اگر در اصفهان این سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت، شاهد پیشرفت بیشتر این شهر می‌بودیم.

وی افزود: نباید این گوهر محو شود و در خاک فرو رود بلکه پژوهشگران باید قدر این گوهر را پیدا کنند و با حفظ آن، گسترش دهند و خدایی و الهی بودن شهر باید گسترش و توسعه پیدا کند.

رضایی با انتقاد از بی‌توجهی به توسعه فرهنگی اصفهان در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب به دلیل افکار سوسیالیستی که اقتصاد را در صنایع بزرگ و مادر می‌دانستند، صنایع بزرگی در اصفهان به وجود آمد.

وی افزود: این در حالی است که اگر منابع مالی درست خرج می‌شد، امروز اصفهان سالانه ۱۵ میلیارد دلار درآمد سالانه داشت اما به دلیل سوء مدیریت امروز اصفهان محتاج کمک شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر صورت می‌گرفت، امروز یکی از زیباترین شهرهای عالم، اصفهان بود و تنها از طریق علم و هنر می‌توانست مرکز فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی شود.

وی بیان کرد: امروز همچنان از آثار قدیمی اصفهان استفاده می‌کنیم و اگر علم، ورزش، فرهنگ، هنر و فناوری را بگیریم و تنها از این ۵ گزینه استفاده کنیم، میلیاردها دلار برای اصفهان درآمد تولید می‌شود.

رضایی با بیان اینکه مخالف گسترش صنایع بزرگ نیستم، گفت: اگر این هزینه‌ها در ذات الهی شهر هزینه می‌شد، می‌دیدیم که زرق و برق علم، هنر و فناوری شهر اصفهان همه عالم را می‌گرفت.

وی درباره تجلیل از مرتضی اشتری مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و پدر سردار اشتری، جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: امروز برای پاسداشت کسی جمع شده‌ایم که در کنار ورزش پهلوانی، نام امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) را گرامی داشته است.

نظر شما