شناسهٔ خبر: 79749 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های «نماینده» از همایش همگرایی اصولگرایان؛

از توصیه های حدادعادل به اصولگرایان تا سلام باهنر به جریان سوم

همایش اصولگرایان/2 پنجمین همایش همگرایی اصولگرایان با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده- پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان که امروز با سخنرانی آیت الله علم الهدی "عضو مجلس خبرگان رهبری" و غلامعلی حدادعادل "رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس" در سالن میثاق برگزار شد با حاشیه های جالبی همرا بود.

** در این همایش، محمد رضا باهنر "رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری"، حمید رضا حاجی بابایی، محمد نبی حبیبی"دبیر کل حزب موتلفه"، محسن کوهکن، سید محمد حسینی، مصطفی محمد نجار"وزیر سابق کشور"، سعید لو"معاون سابق رئیس جمهور"، حسن غفوری فرد، مرتضی تمدن، حمید رضا ترقی، عباسی"وزیر سابق ورزش و جوانان"، محمود فرشیدی"وزیر اسبق آموزش و پرورش"، حسین الله کرم، حجت الاسلام شیرمردی، اسدالله بادامچیان، عباس امیری"رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری"، احمد کریمی اصفهانی، زاهدی"رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس"، حسین طلا، قدیری ابیانه، غلامعلی حدادعادل، اسماعیل کوثری، نقوی حسینی"سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس"، محمد سلیمانی، حجت الاسلام جعفر شجونی، آیت الله قرهی"رئیس حوزه علمیه امام مهدی، آشتیانی عضو اسبق شورای شهر تهران، میرتاج الدینی"معاون سابق پارلمانی صداوسیما"، رضا روستا آزاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران، حسین فدایی "دبیرکل جمعیت ایثارگران"، فاطمه آلیا و مجتبی شاکری"عضو شورای شهر تهران" شرکت کرده بودند.

** محمد رضا باهنر که در چهارمین همایش همگرایی اصولگرایان با سخنرانی آیت الله مصباح غیبت داشت امروز خود را به خیابان شهید بهشتی رساند تا در همایش وحدت و همگرایی حضور یابد.

** غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان در همان ابتدای شروع همایش وارد سالن میثاق شد و به عنوان اولین سخنران پشت تریبون رفت و خطاب به اصولگرایان گفت: رهبر معظم انقلاب ۹ شاخص اصولگرایی را بیان کردند، ما باید نکات ایشان را به عنوان شاخص های اصولگرایی بخوانیم. 

** وی با بیان اینکه ما اصول را از انقلاب گرفته ایم و آن را افراط نمی دانیم به محتوای کتاب تبیین برنامه چهارم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: این کتاب را باید با هزینه خود چاپ و به دوستان اصولگرا بدهیم تا بخوانند و ببینند که در سرتاسر نگارش این کتاب حتی کلمه‌ای از انقلاب موجود نیست.

** رئیس فراکسیون اصولگرایان با یک توصیه سخنرانی اش را در پنجمین گردهمایی بزرگ اصولگرایان پایان داد و خطاب به همفکران خود گفت: بنای ما در انتخابات مجلس آینده باید پیروزی اصولگرایان باشد نه پیروزی تشکلی که عضو آن هستیم.

** محمد رضا باهنر قبل از ترک این همایش در جمع خبرنگاران نظرخود را پیرامون سخنان روزگذشته مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: همه ما نیازمند تذکرات و راهنمایی مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها هستیم.

** خبرنگاری از رئیس جبهه پیروان درخصوص جریان سوم درعرصه سیاسی کشور سوال کرد که او گفت: سلام من را هم برسانید، سپس سوار خودروی خود شد و همایش را ترک کرد.

** حدادعادل هم پس از خروج از همایش اصولگرایان در حلقه قرار گرفت و با اشاره به فعالیت انتخاباتی احمدی نژاد در انتخابات مجلس،ابراز بی اطلاعی کرد.

** خبرنگار دیگری از رئیس فراکسیون اصولگرایان، درباره حمایت جریان اصولگرایی از احمدی نژاد در هشت سال ریاست جمهوری سوال کرد که با پاسخ قابل توجه حداد مواجه شد و از او شنید: اصولگرایان از ایشان حمایت کردند اما مخالفت هم می کردند از همه منتقدتر نیز خودم بودم؛ اگر موافقت می کردم در جریان ریاست مجلس هشتم آن قضایا پیش نمی آمد و آن مخالفت ها با من نمی شد.

** پس از حدادعادل، حجت الاسلام سید رضا تقوی "رئیس شورای همگرایی اصولگرایان" سخنرانی کرد و با اشاره به انتخاب نام شورای «همگرایی» گفت که: همین واژه همگرایی را با دوستان در جلسه ای برگزار کرده بودیم انتخاب کردیم.

** وی همچنین سخنرانی خود را با اشعاری از دیوان شمس پایان داد، پس از پایان سخنرانی تقوی مجری برنامه از وی برای خواندن این اشعار تشکر کرد.

** سومین و آخرین سخنران همایش بزرگ اصولگرایان، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری بود. وی در این همایش بدون اینکه نامی از تشکل یا حزبی ببرد بر حضور و فعالیت تشکل های اصولگرایان تاکید کرد و گفت: وحدت تضمین شده است اما این خط کشی هایی کشیده شده آسیب وحدت می شود.

** "کوچکان قوم امروز بزرگان قوم شده اند از این رو نمی توانیم خط کشی کنیم تا جریانی متهم شود به اینکه تو چرا سر برآوردی و باعث اختلاف شده ای.

** پس از پایان این همایش، خبرنگاران به سراغ چهره ها و فعالان سیاسی اصولگرا رفتند، وفتی خبرنگاران از مصطفی محمد نجار وزیر اسبق کشور پرسیدند "آیا در جلسات احمدی نژاد در ولنجک شرکت می کند؟ "؟ به مزاح گفت: آتش شما تند است.

** خبرنگاران بروزن مرزی صداوسیما هم از موتلفه ای ها درخصوص اجلاس احزاب کشورهای اسلامی که روز گذشته برگزار شد سوال کردند.

** در حاشیه این همایش، سی،دی سخنرانی حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه(۲۲ دی ماه) با موضوع فتنه و فتنه گری هم توزیع شد.

** پنجمین همایش همگرایی اصولگرایان پس از سخنرانی آیت الله علم الهدی پایان یافت.

 

 

 

 

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۱۸ ۱۶:۰۰عادل 0 0

    باسلام.آقاى نماينده انتظارنداشتيم با جبهه ولايتمدارپايدارى نسازى؟؟؟همه راباعنوان نوشتى بجز اعضاى شوراى مركزى جبهه پايدارى آ قاى دكترسليماني وخانم دكترآليا نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى را.انشاالله كه سهوى بوده!!!ميخواهيد بعدهابگوئيد فلانى هااهل وحدت بودند وبهمانى هااهل تفرقه.؟؟
                                

نظر شما