شناسهٔ خبر: 79497 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اقتصاد ما برای واگذاری شرکت‌های بانک‌ها طی سه سال آمادگی ندارد

تاج گردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: قطعا اقتصاد ایران ظرفیت و تحمل واگذاری شرکتهای بانک‌ها طی سه سال را ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، غلامرضا تاجگردون در میزگردی در اولین کنفرانس اقتصاد ایران با بیان این‌که نبود اولویت مناسب خرج‌کرد منابع از خلأ‌های اقتصاد ایران است، به تصویب قانون واگذاری بنگاه‌های بانک‌ها طی سه سال اشاره کرد و گفت: در این مورد یک طرف بانک‌ها دخیل‌اند که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران کشورند بنابراین باید گفت آیا برای چنین اتفاقی، آنها جایگزین مناسبی دارند یا این‌که بازار سرمایه ما ظرفیت پذیرش چنین سرمایه‌ای را دارد؟

وی تاکید کرد: در حالی در مصوبات مجلس تاکید می‌کنیم که اگر بانکها طی سه سال بنگاه‌های خود را واگذار نکنند مالیات آنها تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد که دولت هم می‌پذیرد، غافل از این‌که آسیب جدی این موضوع متوجه بانک‌هاست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این‌که برای مواردی مثل ساماندهی بنگاهداری بانک‌ها نباید آن را به قانون تبدیل کرد، گفت: وقتی می‌گوییم این مساله به بانک‌ها آسیب می‌زند، یعنی حتما اینگونه است چرا که در ادامه ممکن است دولتی بیاید و یا مجلسی دیگر تصویب کند که نباید چنین مساله‌ای وجود داشته باشد و این ساختار بانک‌ها را دچار مشکل می‌کند.

وی یادآور شد: نباید هرچه که در قالب مقاله و یا یک تئوری مطرح می‌شود را اجرایی کنیم بلکه باید بدانیم که آیا اقتصادی که در حال فعلی در کشور ما حکمفرماست احتمال اجرای آنچه که ما نسبت به آن تاکید داریم را داراست یا خیر.

نظر شما