شناسهٔ خبر: 79459 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

دو کودک غزه‌ای در آتش ناشی از قطع برق سوختند+تصاویر

سرایت آتش شمع‌هایی که یک خانواده فلسطینی برای روشن کردن فضای منزل خود روشن کرده بودند منجر به جان باختن دو کودک شد.

به گزارش نماینده، در اثر آتش سوزی شامگاه شنبه در یک منزل فلسطینی در اردوگاه شاطئ واقع در غرب شهر غزه، دو کودک فلسطینی به جمع قربانیان محاصره غزه ملحق شدند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه خاطرنشان کرد که در اثر آتش سوزی گسترده‌ای که در منزل خانواده «آل هبیل» در اردوگاه شاطئ روی داد، دو فرزند این خانواده به نام‌های «عمر محمد هبیل» و پسر عموی وی «خالد هبیل» جانشان را از دست دادند و یک عضو دیگر این خانواده به نام «محمد خالد هبیل» به شدت دچار سوختگی شد.

گفتنی است که باریکه غزه به خاطر توده هوای بسیار سردی که به تازگی وارد اراضی فلسطین شده است، در وضعیت جوی به شدت سختی به سر می‌برد و در همین حال، بحران قطع جریان برق نیز به اوج خود رسیده است؛ به طوری که شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه در بهترین وضعیت ممکن، تنها چهار ساعت از نعمت برق بهره‌مند هستند.

گفته می‌شود این آتش سوزی ناشی از سرایت آتش از شمع‌هایی بوده است که این خانواده برای روشن کردن فضای منزل خود روشن کرده بودند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به کشته شدن این دو کودک اعلام کرد که برق‌رسانی به غزه هرچه زود‌تر باید انجام شود.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: ملت فلسطین نه بازیچه دیگران است و نه گروگان بحث‌های سیاسی. سیستم برق‌رسانی غزه هر چه زود‌تر باید اصلاح شود.

جهاد اسلامی ضمن اظهار تأسف از این ماجرا افزود: این حادثه، زخم و درد ناشی از محاصره غزه را تازه می‌کند و سازمان‌های مربوط را ملزم می‌کند در این مورد به پا خیزند.

«اسماعیل هنیه» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در مراسم تشییع جنازه این دو کودک فلسطینی تاکید کرد که ادعاهای مقامات تشکیلات رام الله درباره هزینه شدن نیمی از بودجه این نهاد در غزه صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه جنبش حماس به خاطر فراهم شدن شرایط زندگی شرافتمندانه برای ملت فلسطین از حق خود در دولت چشم پوشی کرد، خاطر نشان ساخت که ما به هیچ کس اجازه جداسازی غزه از فلسطین را نخواهیم داد.

هنیه همچنین این سوالات را مطرح کرد که چرا دولت وفاق ملی به مسئولیت اخلاقی خود در قبال حوادثی مانند کشته شدن دو کودک در حادثه آتش سوزی ناشی از بحران برق در نوار غزه عمل نمی‌کند؟ درآمدهای مالیاتی ۷۰ میلیون دلاری نوار غزه در هر ماه که به خزانه تشکیلات خودگردان واریز می‌شود، کجا هزینه می‌شود؟ چرا دولت به مسئولیت‌های خود در زمینه حل بحران‌های برق، آب، محاصره و غیره عمل نمی‌کند؟

وی افزود وقتی کودکان غزه قربانی آتش سوزی ناشی از قطع برق می‌شوند و هیچ کس واکنشی نشان نمی‌دهد، ما باید از مسئولان بخواهیم که به مسئولیت‌هایشان عمل کنند و اگر تمامی طرف‌ها از مسئولیت‌هایشان در قبال ساکنان غزه چشم پوشی کنند، جنبش حماس آن‌ها را تنها نخواهد گذاشت.

نظر شما