شناسهٔ خبر: 79277 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شهرک‌های فناوری از تسهیلات شرکت های دانش بنیان برخوردار می‌شوند

مجلسی34 نمایندگان مجلس شورای با تصویب ماده ای از لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر مقرر کردند شهرک های فناوری نیز از حمایت ها و تسهیلات مربوط به موسسات دانش بنیان برخوردار می‌شوند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ای از این لایحه به دولت اجازه دادند از محل اعتبارات بودجه های سنواتی تا ۵۰ درصد آن بخش از هزینه های تحقیقاتی یا ارتقای وضعیت محیط زیستی به واحدهای تولیدی دارای مجوز یا پروانه بهره برداری که منجر به کسب حق امتیاز تولید کالا یا خدمات یا سطح اختراع از مراجع ذی صلاح داخلی یا بین المللی شده است، کمک نماید. آیین نامه اجرایی این ماده ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به تصویب هیات وزیران می رسد.

نمایندگان همچنین با تصویب ماده دیگری از این لایحه مقرر کردند شهرک های فناوری نیز از حمایت ها و تسهیلاتی که در اختیار موسسات دانش بنیان قرار می گیرد برخوردار شوند.

نظر شما