شناسهٔ خبر: 79268 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

واکنش نظام پزشکی به سریال طنز مهران مدیری

رئیس کل سازمان نظام‌ پزشکی ایران، در واکنش به سریال طنز "اتاق عمل"، اظهارداشت: اینگونه سریال‌ها نباید جایگاه پزشکی کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، دکتر علیرضا زالی با اشاره به دیدگاه نظام پزشکی در زمینه سریال "اتاق عمل" ساخته مهران مدیری، گفت: ما مخالف طنز فاخر نیستیم ولی باید شأن جامعه پزشکی نیز رعایت شود، به هر حال پزشکی ایران در دنیا به خصوص در منطقه، جایگاه ویژه ای دارد و نامه ای که درباره این سریال به مسئولان رسانه ملی نوشته شد، براساس درخواست انجمن‌های علمی و پزشکی بود.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه فیلم‌ها و سریال‌ها نباید جایگاه پزشکی کشور را تحت الشعاع قرار دهد، افزود: ساخت سریال‌هایی بدون مشورت و کارشناسی نظام پزشکی و جامعه پزشکی، می‌تواند به توریسم سلامت ایران ضربه بزند، ولی سازمان نظام پزشکی آمادگی خود را جهت مشورت و کار کارشناسی، برای ساخت چنین سریال های طنزی اعلام می کند.

زالی با ارج نهادن به تولیدات آقای مدیری، عنوان کرد: هنوز درباره نامه ای که در خصوص فیلم ایشان به رسانه ملی نوشتیم، پاسخی دریافت نکرده و تاکنون نیز با آقای مدیری درباره سناریوی این سریال، دیدار و صحبتی نداشتم.

نظر شما