شناسهٔ خبر: 79081 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پژمانفر: حامی تیم مذاکره کننده هستیم

پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدی به مذاکرات نداریم اما حامی تیم مذاکره کننده هستیم.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر شب گذشته دهم دی‌ماه در همایش انقلاب سوم که در مجتمع زینبیه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت دینمدارانه جدید بود، اظهار کرد: انقلاب ما توانست دنیا را به دین دعوت کند و به دنیا بفهماند که دین می‌تواند یک راه حل برای همه مسائل و مشکلات بشر باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد، دین را یک جریان سطحی می‌دانند و هر کس را که نماز و روزه خوانده و خمس و زکات دهد را مؤمن و مسلمان می‌دانند، تصریح کرد: مسبب اکثر مشکلات مردم دنیا همین بی دینی و فاصله گرفتن از آن است، نبود قانونی بر اساس دین در دنیا و ناآشنایی اکثر مردم با آن سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترس کشورهای دیگر از جریان دین‌مداری ایران گفت: چندی پیش خاندان سلطنتی عربستان جلسه فوری تشکیل می‌دهد و در آنجا بن سلطان با ارائه گزارشاتی به همه هشدار می‌دهد که باید حواسمان باشد تا ایران، عربستان را همانند عراق، لبنان، سوریه، غزه و یمن به راه دین نکشاند و از دستمان خارج نکند.

وی پایین آوردن قیمت نفت از سوی عربستان را یک توطئه علیه ایران خواند و افزود: برخی کدهایی داده‌اند و گفته‌اند که کشور ما بدون نفت، رئیس است برای همین آن‌ها نیز از این طریق ما را تحت فشار قرار داده‌اند.

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه این مراسم از حوادث 88 به عنوان یک فتنه برانداز یاد کرد و گفت: آثاری که آن جریان بر اقتصاد ایران گذاشت هنوز ادامه دارد، به صورتی که در مجلس گروهی در حال محاسبه ضررهای اقتصادی وارد آمده پس از فتنه 88 به کشور هستند.

وی با اشاره به نقشه دشمنان داخلی و خارجی برای براندازی نظام اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان براندازی نظام بود اما به لطف خداوند و رابطه عمیق بین مردم و رهبری از اجرای این حرکت جلوگیری شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سیاست‌ها در مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: یک سال از مذاکرات گذشته است و هنوز هیچ نتیجه‌ای صورت نگرفته، زیرا قرار است قطعات هواپیما دریافت شود، کشتی‌ها بیمه شوند و یا حتی پول‌های ما آزاد شوند که متأسفانه در رابطه با پول‌های آزاد شده ما هنوز یک دلاری به چشم ندیدیم زیرا اجازه نداریم این پول‌ها را وارد کشور کرده و یا به آن‌ها دست بزنیم فقط می‌توانیم از کشورهای دیگر دارو و مواد غذایی با آن‌ها بخریم.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه ما همواره از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: ما به دستور رهبر معظم انقلاب همیشه و همه جا از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم اما باید گفت که امیدی به این مذاکرات نداریم.

وی افزود: چه دلیلی دارد که ما در 9 ماهه سال 93 نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش واردات داشته باشیم و باید گفت که دلیل اصلی کارت زرد آقای نعمت‌زاده که در مجلس دریافت کرد، واردات بیش از حد برنج به کشور و خسارت به کشاورزان ایرانی بود.

نظر شما