شناسهٔ خبر: 79076 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دفاع سخنگوی فراکسیون ورزش از اعزام چهار بازیکن متخلف تیم ملی به استرالیا

سیدهادی حسینی 4 سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجوز مشروط ستادکل نیروهای مسلح برای حضور چهار نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسابقات جام ملت‌های آسیا، گفت که به تاخیر انداختن مجازات این افراد اشکالی را متوجه جایی نخواهد کرد.

به گزارش نماینده، سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره برخی انتقادها به مجوز حضور چهار بازیکن تیم ملی فوتبال در مسابقات جام ملت‌های آسیا که پیش از این عنوان شده بود کارت‌های پایان خدمت آنها جعلی است، گفت: بر اساس اصل سوم قانون اساسی، قانون برای همه یکسان است و کسانی که تخلف کردند باید به فراخور این تخلف مجازات شوند. البته در مورد این افراد تخلفشان هنوز در محکمه ثابت نشده اگرچه از نظر نیروی انتظامی و پلیس تخلف کرده‌اند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه مسابقات جام ملت‌های آسیا یک عرصه بین‌المللی است، ادامه داد: من خودم مدیر ورزش بودم و اکنون هم در هیات رییسه چند فدراسیون بودم. ورزشکارانی هستند که می‌خواهند در مسابقات جهانی شرکت کنند اما سربازی نرفتند و پایان خدمت نگرفتند با این حال به این افراد مجوز می‌دهند و با یک بار خروج آنها موافقت می‌کنند در حالیکه رفتن به خارج از کشور برای هر کسی که کارت پایان خدمت ندارد ممنوع است اما به این افراد مجوز می‌دهند. همچنین به تواتر کسانی در حوزه ورزش وجود دارند که از خروج منع شده‌اند اما می‌خواهند به زیارت بروند و با یک بار خروج آنها موافقت می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین گاهی کسی تخلف یا جرمی مرتکب می‌شود ولی در مجازات او تاخیر می‌اندازند نه اینکه او را مجازات نکنند اما نظام گاهی از سر رأفت مهلتی به برخی افراد می‌دهد.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس اضافه کرد:‌ فوتبالیست‌هایی که کارت پایان خدمت آنها جعلی است حتما مجازات می‌شوند و با آنها برخورد می‌شود اما اینکه در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور یابند باعث نمی‌شود که برای مجازات آنها دیر شود. آنها جوانان ملی‌پوش کشور ما هستند و البته که ما تخلف آنها را تایید نمی‌کنیم و آنها را سرزنش می‌کنیم اما به هر حال جوان هستند و اشتباهی کرده‌اند. باید آنها را تنبیه و با آنها برخورد کنیم اما نباید اشتباه‌شان را عمومی کنیم. این اشتباه هم قابل جبران است و هم قابل برخورد.

حسینی با بیان اینکه به تاخیر افتادن زمان مجازات این افراد اشکالی ندارد، گفت: اگر چنین اشکالاتی در ورزش کشور به وجود آمده ناشی از اشکال در ساختار و مدیریت ورزش ماست. اگر آن زمان که این بازیکنان در باشگاه‌ها بازی می‌کردند نظارتی بر آنها بود و از نظام وظیفه در مورد کارت پایان خدمت آنها استعلام می‌شد، از بروز این اتفاقات پیشگیری می‌شد اما ماجرا آنقدر ادامه پیدا کرد که به تیم ملی کشیده شد.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم اصلاح اشکالات موجود در نظام مدیریتی ورزش کشور تاکید کرد.

نظر شما