شناسهٔ خبر: 79034 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فدایی مطرح کرد؛

انتظار جمعیت ایثارگران از دولت/ راه عبور از مشکلات وحدت است

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی راه عبور از مشکلات را وحدت دانست و گفت: وحدت در توجه به آرمان‌ها و محتوای انقلاب و گفتمان حول محور ولایت محقق خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حسین فدایی در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای تحقق آرمان‌‌های انقلاب، اصلی‌ترین موضوع مساله وحدت است اظهار داشت: ما در سایه وحدت می‌توانیم آرمان‌ها و اهداف انقلاب را محقق کنیم. حال سخن بر سر این است که این وحدت چگونه حاصل می‌شود و چگونه باید مسیر وحدت را طی کنیم؟

وی افزود: یکی از لازمه‌های این مساله، توجه به آرمان‌ها و قله‌های رفیع انقلاب اسلامی بود، زیرا نمی‌توانیم آرمان‌های انقلاب را نادیده بگیریم؛ بلکه باید دائما آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا در این موضوع فراموشی ایجاد نشود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی محتوای وحدت را توجه به بحث ارزش‌های دینی و اسلامی دانست و گفت: در مرحله اول ما باید به ارزش‌های دینی توجه کنیم و سپس گفتمان انقلاب را به عنوان یک گفتمان اصلی و مبنایی مورد بحث قرار دهیم.

فدایی با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به اصل گفتمان، به یک باور و تحلیل مشترک برسیم، اظهار داشت: گفتمان بلند مدت ما، گفتمان پیشرفت و عدالت در انقلاب اسلامی است که در ذیل این گفتمان، گفتمان تحقق اقتصاد مقاومتی جای دارد. اگر این سلسله گفتمان‌ها را برای ملت و خواص نادیده بگیریم، آسیب‌پذیری زیادی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: اهل ایمان و متدینین باید به یک برداشت مشترکی در تحلیل شرایط برسند و ما باید از خود بپرسیم که نسبت به فضای بین‌المللی و شرایط جهانی چه تحلیلی داریم؟ آیا باور داریم که یک دشمن قَدار کشور را تهدید می‌کند، آیا باور داریم که رهبری این دشمن در دست آمریکا است و آیا باور داریم که در یک جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و عملیات روانی از ناحیه دشمن قرار دهیم یا خیر؟

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر این باور مشترک بین وفاداران نظام، رهبری، امام و شهدا محقق شود، نوع سلوک سیاسی و موضع‌گیری‌هایمان تغییر خواهد کرد.

فدایی افزود: ما باید از خود بپرسیم که چه تحلیلی از اوضاع منطقه‌ای و بحث بیداری اسلامی از جهان اسلام داریم و انتظارات مومنین و مستضعفین جهان از ما چیست و اگر ما رفتاری کنیم که انتظارات آنان به یاس تبدیل شود و مستضعفین عالم را ناامید کنیم، در قیامت چه جوابی به امام و شهدا خواهیم داشت؟

وی با تاکید بر اینکه باید در تحلیل شرایط داخلی به یک تفاهم مشترک برسیم، گفت: ما باید جدای از گرایشات جناحی، به یک نقطه مشترک برسیم و آیا نباید به مشکلات و مسائل جاری کشور توجه داشته باشیم؟ همان‌گونه که پیشرفت انقلاب را طی کردیم، باید به مسائل داخلی نیز توجه کنیم که اهم آن مساله اقتصادی است و اگر به این مساله به خوبی پرداخته نشود، فرصتی برای دشمن برای فشار به نظام اسلامی خواهد بود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر ما مواضع سیاسی شخصیت‌ها و سران قوا را تحلیل می‌کنیم، به این دلیل است که تاکید داریم تنش‌های سیاسی و درگیری‌های جناحی به دشمن کمک خواهد کرد.

فدایی خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم این انقلاب را که مورد امید همه مستضعفین عالم است را با درگیری‌های کاذب سیاسی با چالش مواجه کنیم که اگر این گونه شود، خدا ما را نخواهد بخشید.

وی راه عبور از مشکلات را وحدت دانست و گفت: وحدت در توجه به آرمان‌ها و محتوای انقلاب اسلامی و بحث گفتمانی حول محور ولایت محقق می‌شود.

فدایی در ادامه گفت: ولایت، اولویت‌ها را برای ما تامین و ما را هدایت می‌کند و در نیازهای جاری کشور با کارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های نظام می‌تواند ما را به سمت و سوی اولویت‌ها هدایت کند.

وی با بیان اینکه هر جا از گفتمان و تبعیت از ولایت زاویه گرفتیم، نقطه ضعف ما بوده است گفت: آنجا که تبعیت کردیم و گفتمان انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دادیم، نقطه قوت برای ما بوده است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما یک موانعی برای پیشرفت رو به تعامل انقلاب اسلامی داریم که اختلافات سیاسی یکی از این موانع است. نظام سلطه روی اختلاف‌های ما سرمایه‌گذاری کرده است و بزرگترین سرمایه برای آنها همین درگیری در بین ماست.

به گفته فدایی، جناح‌گرایی و دو قطبی‌سازی‌های کاذب که یک عده‌ای به دنبال آن هستند، تنها سرمایه‌ای برای دشمن است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب برخی بودند که با شیرین‌ زبانی و تملق توانستند محاصره مسئولین ما را به هم بریزند، گفت: برخی آدم‌های فاسد هستند که مسئولیت خود را در اختلافات نظام می‌دانند و حاشیه‌های امن آنها، اختلافات کاذب سیاسی بوده است و این افراد در همه دولت‌ها حضور داشتند و کمترین پاسخ را هم نسبت به اقدامات خود داده‌اند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: از دولت فعلی انتظار داریم تحت عنوان عقلانیت، اعتدال و امید بتواند در سامان دادن عقلانیت، نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب و سامان دادن به حرکت‌های عقلانی در کشور پیشتاز باشد و مشکلات اقتصاد را حل کند.

فدایی افزود: مگر قرار نبود از نخبگان برای حل مشکلات استفاده شود. اگر ما بتوانیم از مشکلات موجود فارغ از دسته‌بندی‌ها ارزیابی درستی داشته باشیم، خواهیم فهمید که برای حل مشکلات اقتصادی باید همه ظرفیت‌ها را بسیج کنیم.

 به گزارش نماینده، در حاشیه کنگره جمعیت ایثارگران، میزگردی با عنوان "وحدت اصولگرایان" با حضور حسین فدایی، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی و محمد نبی حبیبی برگزار شد.

فارس: حسین فدایی در میزگرد تخصصی این جمعیت با تأکید بر اینکه ما نباید اهداف و آرمان‌های انقلاب را فراموش کنیم، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم اسلام را از قرائت‌های مختلف بپذیریم و باید اسلام را از ولایت دریافت کنیم.

فدایی با اشاره به گفتمان عدالت و پیشرفت اسلامی و گفتمان اقتصاد مقاومتی ادامه داد: همه ظرفیت‌های ما در فهم این مسئله است و باید برای اجرای این گفتمان بسیج شویم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: جریان سلطه، جریان فتنه و منحرف می‌خواهند گفتمان دیگری به جز این موضوعات در جامعه غالب شود و موضوع گفت‌وگوی جامعه تغییر کند و از این طریق جامعه را دوقطبی سازند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم که جامعه دوقطبی شود و امت انقلاب به بازی دیگران بیفتد.

فدایی مطالبه مردم و رهبری را تکیه بر قدرت درون‌زا و ظرفیت داخلی دانست و گفت: این قدرت رویکرد قدرت ما در مذاکرات بوده و باعث پیروزی می‌شود و صدایی به جز این امر به معنای اختلاف با رهبری است.

 

نظر شما