شناسهٔ خبر: 78944 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اظهارنظر پزشکیان در مورد اظهارات سخنگوی شورای نگهبان

پزشکیان ک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود در جریان انتخابات گروه‌های سیاسی را از شورای نگهبان نترسانید، گفت: احتمالاً شورای نگهبان می‌خواهد اطمینان دهد که ان‌شاألله بحث‌های سیاسی را در صلاحیت ‌ها دخیل نخواهد کرد

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، مسعود پزشکیان در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به هر حال همیشه هراس از این وجود دارد که اگر یک گروهی بخواهد حرفی بزند شورای نگهبان آن را تأیید نکند. حالا هم وقتی شورای نگهبان می‌گوید نترسانید احتمالاً می‌خواهد اطمینان بدهد که بحث‌های سیاسی را درباره صلاحیت دخیل نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان فقط مجموع فقها و حقوقدانان نیست بلکه در شهرستان‌ها نیز افرادی وجود دارند که اطلاعات به آنها می‌دهند و ممکن است این اطلاعات با غرض و یا بر اثر اطلاعات کم باشد. یعنی کل قضیه را نمی توان به شورای نگهبان نسبت داد اما این واقعیت وجود دارد که در رابطه با بحث‌های سیاسی افرادی در شهرستان‌ها وجود دارند که این موضوعات را دخالت می‌دهند ولی وقتی در بالا می‌گویند این کار را نمی‌کنیم باید پیگیری کرد تا آنها کار خود را اصلاح کنند.

پزشکیان ادامه داد: من نمی‌توانم بگویم که شورای نگهبان چه کاری می‌خواهد انجام دهد بلکه باید نتیجه کار را در جریان ثبت‌نام و بعد از آن دید. به هر حال عده‌ای می‌توانند بکنند که منجر به مداخلاتی شود ولی جمع‌بندی و نتیجه نهایی را باید بعد از اینکه نظرها داده شد و شورا اعمال نظر کرد، مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همیشه کسانی که مورد اعتماد هستند و نظر می‌دهند بدون نقص نیستند و احتمال خطا همیشه وجود دارد.

نظر شما