شناسهٔ خبر: 78927 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روابط پارلمانی می‌تواند ابزاری مناسب برای تقویت همکاری‌های ایران و الجزایر باشد

بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفیر الجزایر در تهران گفت: روابط پارلمانی در سطوح مختلف می‌تواند ابزاری مناسب برای تسهیل و تقویت همکاری‌های ۲ کشور باشد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، «سفیان میمونی» سفیر الجزایر در تهران در پایان مأموریت خود در تهران امروز با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دین، فرهنگی و انقلابی مردم الجزایر و جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: با توجه به جایگاه ممتاز ایران در خاورمیانه و الجزایر در شمال آفریقا، وجود ظرفیت‌های مناسب برای ارتقای مناسبات فیمابین و اشتراکات فراوان دو ملت زمینه‌های لازم برای توسعه روابط دوستانه ۲ کشور فراهم است که باید با رایزنی مستمر مقامات ۲ کشور از آنها در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی از تلاش‌های سفیر الجزایر طی مدت مأموریتش در تهران برای پیشبرد مناسبات ۲ کشور قدردانی کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی مجلس برای ارتقای روابط پارلمانی دو کشور، گفت: روابط پارلمانی در سطوح مختلف می‌تواند ابزاری مناسب برای تسهیل و تقویت همکاری‌های دو کشور در سایر بخش‌ها از جمله در حوزه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری باشد.

بروجردی در پایان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری‌های سیاسی ۲ کشور را مبارزه مشترک با تروریسم خواند و گفت: با توجه به تهدیدهای تروریسم در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه انتقال تجربیات ۲ کشور می‌تواند نقش مؤثری در مبارزه مؤثر با تروریسم و جلوگیری از گسترش آن داشته باشد.

«سفیان میمونی» سفیر الجزایر در تهران نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی کشورش به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، گفت: روابط کنونی ۲ کشور در حال حاضر متناسب با ظرفیت‌های موجود در دو کشور نیست و ارتقای این مناسبات به سطح مورد انتظار نیازمند همکاری و همفکری مقامات دو کشور، شناسایی ظرفیت‌های موجود و استفاده بهینه از آنهاست.

سفیر الجزایر در پایان این دیدار با اشاره به خطر گروه‌های تروریستی برای امنیت، آرامش و صلح جهانی گفت: ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی توسط کشورهای غربی و هم‌پیمانان آنها در راستای مخدوش نمودن چهره رئوف اسلام و ایجاد تفرقه میان مسلمانان است که باید با هوشیاری کشورهای مسلمان از رسیدن آنها به اهداف‌شان جلوگیری به عمل آورد.

نظر شما