شناسهٔ خبر: 78909 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تأکید بر ضرورت فعال‌تر شدن دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

مجلس ما  نماینده مردم اصفهان در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ضرورت فعال‌تر شدن دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (دهم دی‌ ماه ۹۳) از سوی هیأت‌ رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ضرورت فعال‌تر شدن دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر صنعت خواستار توجه به واقعی‌سازی قیمت خودرو در کشور و رعایت استاندارد در ساخت قطعات آن و نیز در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار نظارت جدی و موثر بر واحد‌های عرضه شیر خام شد.

عباس مقتدایی به رئیس‌ جمهور ضرورت اهتمام بیشتر نسبت به اجرای همه ابعاد مصوبه شورای عالی اداری در مورد افزایش کارایی دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی کشور را متذکر شد.

فرهادی بشیری نماینده مردم پاکدشت در تذکری به وزیر صنعت خواستار بازبینی قیمت نان و آرد برای جلوگیری از فشار بیشتر به مردم شد.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار پاسخگویی قاطعانه به یاوه‌سرایی‌های مقامات آمریکایی شد.

سید‌ مهدی هاشمی نماینده مردم تهران به وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم توجه به اجرای سیاست‌های کلی شهرسازی ابلاغ شده توسط مقامات معظم رهبری با وجود تعهدات کتبی و شفاهی وزیر در زمان اخذ رأی اعتماد از مجلس و عدم توجه به سیاست‌های کلی نظام در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و به وزیر کشور در خصوص عدم توجه به اجرای سیاست‌های کلی در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه تذکر داد.

نظر شما