شناسهٔ خبر: 78854 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نوجوانان در جریان «فاجعه در دبیرستان میدل‌تاون» قرار می‌گیرند

فاجعه در مدرسه ی میدل تاون/1 رمان «فاجعه در دبیرستان میدل‌تاون» نوشته تاد استراسر با موضوع خشونت بین نوجوانان، توسط ناصر زاهدی ترجمه شده و به تازگی توسط نشر افق به چاپ رسیده است.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، ‌ تاد استراسر نویسنده این رمان، در سال ۱۹۵۰ در نیویورک متولد شده است. این نویسنده آمریکایی که گاهی آثارش را با اسم مورتون منتشر می‌کند، ۱۴۰ کتاب برای مخاطبان نوجوان در کارنامه دارد که داستان برخی از آن‌ها، از حوادث و اتفاقات واقعی وام گرفته شده‌اند.

دغدغه‌ اصلی استراسر در کتاب‌هایش پرداختن به مساله خشونت و اضطراب در نوجوانان است. او در این رمان هم به همین مساله پرداخته و ۲ نوجوان دبیرستانی محور اصلی قصه او هستند.

رمان «فاجعه در دبیرستان میدل‌تاون» درباره ۲ نوجوان آمریکایی با نام‌های برندن و گری است که در یک دبیرستان با هم درس می‌خوانند. دبیرستان میدل‌تاون دبیرستانی‌ است که بازیکنان راگبی آن، به دلیل افتخارآفرینی برای مدرسه، از امتیازات ویژه‌ای برخوردارند.

اما بازیکنان راگبی با هیکل‌های ورزیده، دانش آموزان دیگر را اذیت می‌کنند و برندن و گری بیش از دیگران اذیت می‌شوند چون جلوی راگبی‌بازها کوتاه نمی‌آیند. مقاومت این ۲، بیش از بیش باعث آزار و اذیت‌شان می‌شود. آن‌ها به قدری تحقیر می‌شوند که از همسایه‌شان اسلحه می‌دزدند و در یک مراسم رقص، همکلاسی‌هاشان را گروگان می‌گیرند. انگار خشونت در آن‌ها نهادینه شده است. توهین‌ها و تحقیرها یک فاجعه ساخته و از ۲ نوجوان آرام، ۲ جانی دیوانه می‌کند.

پایان‌بندی این رمان به این‌ ترتیب است که از این ۲ نوجوانی که فقط به انتقام فکر می‌کنند؛ یکی خودش را می‌کشد و دیگری دیوانه می‌شود.

این کتاب ۱۷۶ صفحه‌ای به تازگی به چاپ رسیده است.

نظر شما