شناسهٔ خبر: 78853 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ابوترابی‌‌فرد در پاسخ به نماینده میاندوآب:

مبلغ ۴.۱ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی صرف پروژه‌های عمرانی شده است

ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس با اشاره به ارزیابی کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی گفت: ارزیابی کمیسیون این است که این مبلغ به بودجه‌های عمرانی کمک شده است.

به گزارش  نماینده به نقل از تسنیم، مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی به سخنان شب گذشته غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: آقای کاتب پس از جلسه دیروز کمیسیون برنامه و بودجه با مسئولان دولتی در صدا و سیما راجع به برداشت ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توضیحاتی داد و گفت که این مبلغ در مناطق مختلف برای موضوعات عمرانی صرف شده است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده استان آذربایجان غربی اعلام می‌کنم که از این مبلغ به طرح‌های این استان که پیشرفت ۲۵ تا ۳۰ درصدی دارند، ریالی داده نشده است و اگر دولتی‌ها صدای بنده را می‌شنوند نسبت به این موضوع پاسخ دهند.

این نماینده مجلس در ادامه تذکر خود نسبت به رفتار هیئت رئیسه در دستور کار قرار دادن سوالات نمایندگان از وزرا نیز انتقاد کرد و گفت: بنده از دوره هشتم از وزرای نیرو، راه و نفت سوال دارم و هنوز هم این سوالات ادامه دارد، اما هیئت رئیسه هنوز اجازه نداده که این سوالات به صحن بیاید. بنابراین این بی‌عدالتی در رفتار هیئت رئیسه را به چه کسی بگوییم؟

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: طبق ارزیابی کمیسیون برنامه و بودجه که درست هم هست، این مبلغ ۴.۱ میلیارد دلار به بودجه‌های عمرانی کمک و به طور خاص در همه استان‌ها هزینه شده است.

نظر شما