شناسهٔ خبر: 78802 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خاطره جذاب طلا از فتنه ۸۸

حسین طلا فرماندار تهران در سال ۸۸: با چوب و سنگ به ما حمله کردند. ما فرار کردیم اما از بد حادثه در کوچه ای رفتیم که بن بست بود؛ در برگشت و دور زدن کتک زیادی خوردیم.

به گزارش نماینده، حسین طلا فرماندار وقت تهران در سال ۸۸، خاطرات جذابی از انتخابات ریاست جمهوری در دوره دهم دارد که در گفت‌وگو با تابناک به ناگفته هایی از اتفاقات سال ۸۸ پرداخته است.

مهمترین محورهای این گفتگو بدین شرح است:

** سئوال اینجاست که اگر تعرفه نبوده است پس این ۳۸ میلیون نفر چگونه رای داده اند. جالب اینجاست که در ان انتخابات در بعضی از شعب تا ساعتی بعد از نصف شب نیز از مردم رای گرفته می شد.

** در ۳۳۰۰ شعبه اخذ رای در تهران همه نمایندگان میر حسین حضور داشتند. این در حالی است که آقای احمدی نژاد تقریباً در ۲۲۰۰ شعبه نماینده داشت و اقای محسن رضایی نیز در ۷۰۰ شعبه نماینده داشت.

** در بازشماری مجدد صندوق ها ۴۳۰ هزار رای بازشماری شد. در بازشماری مجدد از این تعداد رای، ۲۸۶ رای میرحسین موسوی پایین آمد. رای محسن رضایی نیز ۱۸ عدد بالا رفت و رای آقای احمدی نژاد نیز ۹ رای بالا  آمد. این در حالی است که آقای میرحسین در تهران نسبت به اقای احمدی نژاد رای بالاتری داشت.

** گزارش هایی که ما داشتیم؛ حاکی از این بود که خانم رهنورد از اقای میرحسین در موضوع تقلب تندتر بوده است. از طرف دیگر مگر آقای موسوی کمیته صیانت از اراء ایجاد نکرد. پس چرا آن ها گزارشی از تقلب ارائه نکرده اند.

** ما پیش بینی کرده بودیم که ممکن است بعد از انتخابات اتفاقاتی رخ دهد. روز شنبه نزدیک ساعت ۱۲ رای تهران مشخص شد. یکی از دلایل این که رای تهران دیر شمرده شد این بود که طرفدارن اقای هاشمی کاملا موشکافی می کردند.

** بارها و بارها عده ای سعی می کردند روبروی فرمانداری تجمع کنند که حتی نیروی انتطامی آمادگی لازم را نداشت و در آخر نیز نیروهای بسیج با چوب از فرمانداری دفاع کردند.

** برای مثال در کوران درگیری ها در بزگراه یادگار امام با موتور به سمت شمال تهران حرکت می کردم که ناگهان بی سیم من روشن بود و گفتند این مامور است. با چوب و سنگ به ما حمله کردند. ما فرار کردیم اما از بد حادثه در کوچه ای رفتیم که بن بست بود؛ در برگشت و دور زدن دوباره کتک زیادی خوردیم.

نظر شما