شناسهٔ خبر: 78748 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عثمانی خبر داد

تدوین طرحی دوفوریتی برای تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق

محمدقسیم عثمانی یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تدوین یک طرح دوفوریتی برای تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه خبر داد.

به گزارش نماینده، محمد قسیم عثمانی در گفت‌وگو با(ایسنا)، اظهار کرد: کلیت این طرح این است که کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اصلی بررسی لایحه بودجه باشد و کمیسیون تلفیق با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و کلیه اعضای هر کمیسیون تخصصی در موضوعات مرتبط تشکیل شود.

وی افزود: مثلاً برای بحث‌های مربوط به حوزه بهداشت جلسه کمیسیون تلفیق با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و همه اعضای کمیسیون بهداشت تشکیل می‌شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: بر این اساس اعضای کمیسیون تلفیق شناور خواهند بود. به این ترتیب که اعضای ثابت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و اعضای متغیر همه اعضای کمیسیون های دیگر در هر موضوع خواهند بود.

عثمانی یادآور شد: در حال حاضر تعداد زیادی امضا برای این طرح جمع آوری شده و اکثر کمیسیون ها نیز موافق این تصمیم هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان گفت که این طرح یکشنبه هفته آینده با قید دوفوریت در جلسه علنی مجلس مطرح خواهد شد و در صورت تصویب کمیسیون تلفیق در سال جاری با این ترتیب شکل می‌گیرد.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ متشکل از همه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و ۲ عضو هر کمیسیون تخصصی به انتخاب همان کمیسیون بود که در سال گذشته به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب مجلس این بند از آیین‌نامه تغییر کرد و مقرر شد کمیسیون تلفیق متشکل از ۹ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از هر کمیسیون تخصصی بر اساس انتخاب اعضای کمیسیون باشد.

نظر شما