شناسهٔ خبر: 78695 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار سلامی:

۹ دی لیله‌القدر انقلاب است

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ۹ دی نیز یکی از وقایع مهم در تاریخ ۳۶ ساله انقلاب است، گفت: در واقع ۹ دی لیله‌القدر انقلاب اسلامی ایران است و این ارزش زمان است.

به گزارش نماینده به نقل از سپاه نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در شهر زنجان اظهار داشت: امام خمینی (ره) ۳۶ سال پیش، حاکمیت اسلام را در عصر حاضر با انقلابی نبوی و علوی به پا کرده و امواج بیداری اسلامی را در جوامع منتشر کردند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، کشور را از اسارت طاغوت نجات داد، افزود: با انقلاب اسلامی ایران هویت مستقل ملی برای همه ملت‌های مسلمان ایجاد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان کرد: معظم له نیز در ادامه راه باشکوه انقلاب اسلامی سفینه نجات ملت ایران شده و کشتی فلاح و رستگاری ملت ایران را در میان امواج خروشان فتنه‌های پیچیده و تهدیدات سخت و نرم با اقتدار هدایت می‌کنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب افزود: شهدا با فداکاری و ایثار نسبت به دفاع از حریم اسلام و انقلاب اقدام کردند.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به واقعه عاشورا و اینکه هنوز ملت مسلمان ایران در اندوه مصیبت ظلم‌های وارده به اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: مردم زنجان طلایه‌دار عزاداری با شکوه برای امام حسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر هستند.

وی با اشاره به ویژگی شیعیان در طول تاریخ افزود: شیعیان همواره حصار زمان را می‌شکنند و به ژرفای تاریخی می‌روند که از آنجا حیات گرفته‌اند، تاریخی که سرشار از عبرت‌های بزرگ است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با یادآوری دوران امامت امام علی (ع) و عبرت و درس بزرگی که شیعیان از وقایع آن دوران گرفتند، بیان کرد: مسلمانان از این واقعه درس گرفتند که اگر حریم ولایت را تنها بگذارند، پلیدترین انسان‌های عالم بر پیکر پاک امام مسلمانان ضربه خواهد زد.

وی همچنین با یادآوری تاریخ کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در آن زمان کشور توسط دو قدرت روسیه و انگلیس اشغال شده بود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به ایران هویت دوباره بخشید، افزود: طی ۳۵ سال گذشته کشور فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سرگذاشت و به اقتدار کنونی دست یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ۹ دی نیز یکی از وقایع مهم در تاریخ ۳۶ ساله انقلاب است، گفت: در واقع ۹ دی لیله‌القدر انقلاب اسلامی ایران است و این ارزش زمان است.

وی با بیان اینکه برخی از وقایع به اندازه همه تاریخ وسعت دارند، بیان داشت:‌ از جمله این وقایع عاشورا است که گر چه کوتاه ولی به اندازه همه تاریخ وسعت و عظمت دارد.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: وسعت واقعه عاشورا به حدی است که هر قدر زمان از آن می‌گذرد، بیشتر و بیشتر سرزمین دل‌های مشتاق را به خود جذب کرده و آن را فتح می‌کند که نشانه آن در اربعین حسینی امسال مشاهده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بازگویی وقایع رخ داده پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش دشمنان برای براندازی نظام و انقلاب تصریح کرد: خوشبختانه با رهبری امام خمینی (ره) و با اندیشه ایشان و با حضور ملت آگاه ایران اسلامی و با رهبری عالمانه مقام معظم رهبری همه سناریوهای شوم دشمنان خنثی شده است.

سردار سلامی با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان در انجام توطئه‌های مختلف ایجاد شکاف بین مردم و ولایت فقیه است، افزود: علت آن است، که دشمنان متوجه این امر هستند که چه کسی عرصه سیاسی را بر آنها تنگ کرده و عامل شکست آنها در عرصه بین‌المللی شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به پیوند عمیق قلبی بین مردم و ولایت فقیه تصریح کرد: همه تلاش دشمان ایجاد شکاف بین مردم و رهبری است.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع سال ۸۸ نیز اشاره کرد و گفت: در این سال عده‌ای از دشمنان خارجی به همراه کسانی که عاشق شهرت طلبی سیاسی بودند و چشم به روی دستاوردهای ملت ایران بسته بودند، دست به کار شده و فتنه بزرگی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه همدستان داخلی فتنه‌گران با سرمایه ملت اعتبار یافته و به شهرت ملی دست یافته بودند، گفت: این افراد با بی‌رحمی کامل در جریان استراژی مستکبران قرار گرفتند و در نتیجه این دو گذرگاه فتنه ایجاد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: فتنه‌گران متشکل از افرادی بودند که نمی‌خواستند تن به قانون دهند.

وی با اشاره به ضربات مهلک فتنه‌گران بر پیکره نظام و انقلاب افزود: ضرباتی که در فتنه سال ۸۸ بر پیکره کشور وارد شد، به مراتب شدیدتر از هشت سال جنگ تحمیلی بود.

سردار سلامی با بیان اینکه در فتنه باورها و اعتقادات مردم نشانه رفته بود، گفت: فتنه‌گران در این برهه به دنبال سست کردن مردم نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: فتنه‌گران در سال ۸۸ با آشوب تلاش می‌کردند تا دست ملت را از دست امام زمان(عج) رها کنند و کاری کنند که مردم ولایت فقیه را در نبرد جهانی تنها بگذارد.

وی با بیان اینکه در فتنه سال ۸۸ ارزش های اسلامی مورد هجمه قرار گرفت، اظهار کرد: فتنه‌گران در این سال به عظیم‌ترین گنجینه معنوی و دینی مسلمانان یعنی امام حسین (ع) و عاشورا حمله کردند و خیال می‌کردند با این اقدام می‌توانند، پیوند اهل بیت و مردم را مورد خدشه قرار دهند.

سردار سلامی با بیان اینکه در مقابل این اقدام فتنه‌گران ملت ایران حماسه ۹ دی را خلق کردند، گفت: در واقع ۹ دی باطل‌السحر فتنه بود.

وی خاطر نشان کرد: حماسه‌ای که در ۹ دی سال ۸۸ به وقوع پیوست، انقلاب را بیمه کرد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه مردم ایران در ۹ دی ماه زخم‌های به وجود آمده از محل فتنه را ترمیم کردند، گفت: در این روز تمام آلودگی‌ها در سیل خروشان ملت پاک شد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: حماسه‌ای که در ۹ دی ماه خلق شد، عظمت را به ملت ایران برگرداند و ملت ایران بار دیگر در عرصه جهانی درخشید.

وی با بیان اینکه با وجود دشمنی‌های بسیار، ایران اسلامی در عرصه جهانی می‌درخشد، گفت: پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، نظامی و سایر حوزه ها به وضوح قابل روئیت است.

سردار سلامی در پایان با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت به برکت گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفته است، گفت: دشمنان باید بدانند که از این پس روز به روز عرصه بر آنها تنگ‌ خواهد شد.

نظر شما