شناسهٔ خبر: 78478 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حسین فدایی در گفتگو با «نماینده»:

افرادی که به‌دنبال تطهیر فتنه هستند بصیرت سیاسی ندارند/ ۹ دی نباید خاموش شود

فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره اینکه مطهری از رفع حصر سران فتنه سخن می‌گوید و برخی هم به دنبال پاک کردن فتنه ۸۸ هستند، اظهار داشت: اینگونه افراد بصیرت سیاسی ندارند.

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با «نماینده» به تبیین حماسه عظیم ۹ دی پرداخت و گفت: تجربه تاریخی شیاطین و خنّاسان در پس از انتخابات ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ افزوده شد و قاسطین، مارقین و ناکثین در یکجا جمع شدند. کفر، ظلم، شرک، نفاق، بهائیت، وهابیت، مارکسیست‌ها، فراماسونرها و اراذل‌واوباش با قدرت‌طلب‌ها و جاه‌طلب‌ها و دنیاطلبان داخلی در یکجا جمع شدند و یکی از پیچیده‌ترین صحنه‌های سیاسی تاریخ ایران را سامان دادند.

وی به اینکه اکنون ۹ دی‌ را یوم‌الله می‌گویند، اشاره کرد و افزود: این نام‌گذاری بی‌دلیل نیست و برای اینکه ما برداشت صحیحی از اینکه چرا ۹ دی یوم‌الله اتفاق افتاد داشته باشیم، باید به خود حادثه نگاه کنیم؛ «اینکه چه حادثه‌ای بود و چه شد که این حادثه شکست خورد و عامل شکست آن‌ها چه بود که منجر به نام‌گذاری یوم‌الله شد؟»

دبیرکل جمعیت ایثارگران با طرح این پرسش «فتنه چه بود؟»، ادامه داد: در فتنه، فضای سیاسی جامعه غبارآلود است به‌طوری‌که امکان تشخیص حق و باطل دشوار ‌می‌شود.

فدایی اضافه کرد: اگر در جامعه‌ای در یک مسئله سیاسی و اجتماعی حادثه‌ای رخ داد که در آن حادثه امکان تشخیص حق و باطل، سخت و دشوار بود این حادثه، رویداد و فضا، درواقع در یک فضای فتنه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وقتی فتنه‌انگیزی شود، ابرها و طوفان‌های فکری-تحلیلی و اخبار پیچیده به حدی در همدیگر آمیخته‌شده است که نمی‌توانیم تشخیص بدهیم کدام درست و کدام غلط است، تأکید کرد: در این حوادث باید سوار کشتی نجات شد؛ و آن کشتی نجات چیزی جز ولایت نیست ازاین‌رو باید دست به ریسمان ولایت زد تا آسیب نبینیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به ماهیت بعضی از این جریانات که نقش ایفا می‌کردند برگردیم، می‌بینیم بعضی از این عناصر فتنه‌گر باهم متفاوت هستند و نمی‌شود با یکدیگر جمعشان کرد ولی در فتنه ۸۸ بین مارکسیست‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و یک عده مذهبی یا حتی با کسانی که جمهوری‌خواه هستند وحدتی حاصل شد.

«یک عده‌ در داخل برایشان سخت بود و قبول نمی‌کردند، می‌گفتند که ماهیت آن‌ها متضاد است ولی فرقی نمی‌کند، وقتی‌که این عناصر و جریاناتی که با همدیگر متضاد هستند حق را نمی‌بینند، ولایت حق را نمی‌پسندند و برنمی‌تابند عملاً به زیر چتر ولایت طاغوت می‌روند و در جبهه باطل قرار می‌گیرند.»

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به حمایت سلطنت‌طلب‌ها و رژیم صهیونیستی از فتنه‌گران گفت: سران نظام سلطه از حرکت فتنه در داخل حمایت کرده و آن‌ها باز کوچک‌ترین واکنشی نشان ندادند.

وی با اشاره به هتک حرمت و توهین به ساحت مقدس امام حسین (ع) در ظهر عاشورای سال ۸۸ یادآور شد: فتنه‌گران با بی‌شرمی، به ساحت مقدس امام حسین (ع) توهین کرده و به جشن و پای‌کوبی پرداختند، بنابراین مردم نمی‌توانستند این صحنه‌ها را تحمل کنند، به میدان آمدند و حماسه ۹ دی را رقم زدند.

فدایی فتنه ۸۸ را یکی از پیچیده‌ترین حرکات ضدانقلابی عنوان و تأکید کرد: مردم با بصیرت و حضور خود (در ۹ دی) این فتنه را به شکست کشاندند همان‌طور که در انقلاب و جنگ به پیروزی رسیدند بنابراین زنده نگه‌داشتن حماسه عظیم ۹ دی یک وظیفه است، وظیفه ما این است که درس بزرگ مردم را زنده نگه‌داریم و از آن تجلیل کنیم تا خاموش نشود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در ادامه در پاسخ به این سؤال که «پنج سال از حماسه عظیم ۹ دی می‌گذرد اما برخی از فعالان سیاسی و نمایندگان از خطوط قرمز نظام (فتنه) حمایت می‌کنند، اهداف و برنامه‌های آن‌ها چیست؟»، اظهار داشت: من کسی را نمی‌شناسم که اعتقاد به نظام، امام و رهبری داشته باشد و از فتنه حمایت کند.

فدایی اضافه کرد: بعضی از افراد فکر می‌کنند برخی از فتنه‌گران اشتباه کرده‌اند و متنبّه شده‌اند، ازاین‌رو ما باید آن‌ها را جذب کنیم؛ به همین جهت از منظر جذب اقداماتی می‌کنند که ممکن است این اقدامات ناپخته باشد و عملاً نتیجه‌ای نداشته باشد یا اینکه فقط آن فتنه‌گر را تطهیر کند و این محل اشکال و مسئله است.

وی درباره اینکه علی مطهری از رفع حصر سران فتنه سخن می‌گوید و برخی هم به دنبال پاک کردن فتنه ۸۸ هستند، اظهار داشت: این‌گونه افراد بصیرت سیاسی ندارند یعنی خیلی عمیق نسبت به مسائل سیاسی نیستند، محل بحث هم نیست.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه این‌گونه افراد بیشتر کارهای فکری، اندیشه‌ای کرده‌اند خطاب به آن‌ها، گفت: «فکر می‌کنم در همان حوزه کار کنید بهتر باشد، اگر قائل به تخصص هستند و فکر می‌کنند باید تخصص داشته باشند باید در حوزه تخصصی خودشان کار کنند چرا که عرصه سیاسی هم تخصص لازم دارد.»

فدایی تصریح کرد: افرادی هم که حرف آن‌ها را در این زمینه (فتنه) درشت می‌کنند و دامن می‌زنند با انگیزه و هدف این کار را انجام می‌دهند و می‌خواهند به اختلاف درون جامعه اسلامی دامن بزنند؛ خودشان هم می‌دانند که بعضی از افراد در حوزه سیاسی محلی از اعراب ندارند.

وی در ادامه این گفتگو درخصوص استراتژی جدید اصولگرایان در انتخابات مجلس و اینکه برخی از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس معتقدند سازوکارهای گذشته دیگر جوابگو نیست و باید اصولگرایان با ایده و سازوکار جدید وارد عرصه انتخابات شوند، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم سازوکاری طراحی شود که مورد وفاق همه اصولگرایان قرار گیرد و پاسخگوی نیاز عصر و زمان هم باشد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین آسیب‌شناسی اصولگرایان را ضروری عنوان کرد و با اشاره به اینکه باید حتماً این آسیب‌شناسی صورت بگیرد، افزود: ما در جمعیت ایثارگران آسیب‌شناسی را مدت‌ها است که شروع کردیم و به جمع‌بندی هم رسیده‌ایم.

فدایی در پاسخ به این سؤال که «این آسیب‌شناسی را چه زمانی ارائه خواهید کرد؟» گفت: معتقدیم اگر این آسیب‌شناسی موردتفاهم بقیه (سایر اصولگرایان) قرار بگیرد. به‌صورت مشترک ارائه شود بهتر است.

نظر شما