شناسهٔ خبر: 78230 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تلفات مصرف نمک در کشور بیشتر از هروئین !

مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۳ سم سفید به نام‌های نمک، شکر و هروئین گفت: نمک نسبت به هروئین تلفات بیشتری می‌گیرد اما تمام توجه‌ها به مقابله با هروئین است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، شهرام رفیعی‌فر در نشست خبری طرح بسیج کاهش مصرف نمک گفت: با خوردن ۳۱۰ گرم نان در روز انسان ۵ گرم نمک حد مجاز خود را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر فرد به جز ۳۱۰ گرم نان هیچ چیز دیگری مصرف نکند نمک لازم را مصرف کرده و نیازی نیست تا ماده غذایی حاوی نمک دیگری مصرف کند.

مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ۳ سم سفید در دنیا به نام‌های نمک، شکر و هروئین وجود دارد، گفت: بسیاری از افراد به دنبال مقابله با هروئین هستند اما کسی به نمک و تأثیر آن توجه نمی‌کند.

وی تأکید کرد: نمک بسیار مضرتر از هروئین است و جان‌ انسان‌های بیشتری را نسبت به هروئین می‌گیرد.

رفیعی‌فرد با بیان اینکه حتی آب هم سدیم دارد، گفت: کودکان ما انتخاب‌های والدین را مصرف می‌کنند پس بهتر است که والدین در انتخاب‌های خود دقت کنند و مصرف نمک در کودکان را کاهش دهند تا ذائقه آنها به غذای کمک نمک عادت کند.

وی با انتقاد از پذیرای سازمان‌ها با کیک و شیرینی گفت: کیک و شیرینی حاوی نمک و شکر هستند و سازمان‌ها در توجیه علت استفاده از کیک و شیرینی می‌گویند که پذیرایی با میوه تشریفاتی است در صورتی که همین حذف کیک و شیرینی و جایگزینی آن با میوه می‌تواند در کاهش مصرف نمک بسیار مفید باشد.

 

نظر شما