شناسهٔ خبر: 78088 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حجت الاسلام شکریان:

ترویج فرهنگ رضوی جامعه را برابر هجمه ها مصون نگه می دارد

حجت الاسلام شکریان43 مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: ترویج فرهنگ رضوی می تواند جامعه ما را در برابر هجمه های گسترده غرب مصون نگه دارد،.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حجت‌الاسلام ناصرشکریان صبح دوشنبه در بازدید از هیئات مذهبی در مشهد مقدس گفت: ما سرمایه های گرانقدری چون امام رضا(ع) در کشور خود داریم که باید بهره کافی را از این بزرگواران ببریم

وی با بیان این که جامعه امروز نیازمند آشنایی بیشتر با سیره رضوی است، گفت: باید از ظرفیت های موجود در جامعه به منظور نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع) بهره گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه  مازندران با بیان این که ترویج فرهنگی رضوی در ارتقا باورهای دینی مردم بسیار اثرگذار خواهد بود، گفت: فرهنگ و سیره رضوی می تواند بهترین الگو برای امت اسلامی باشد.

وی تنها راه مقابله با جنگ نرم را تکیه بر قرآن و اهل بیت(ع) دانست و افزود: هیچ ابزار مؤثر دیگری به جز قرآن و اهل بیت(ع) برای مقابله با جنگ نرم وجود ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که یکی از شاخصه های مهم فرهنگ دینی، معارف تعالی بخش رضوی است، خاطرنشان کرد: وجود مرقد حضرت رضا(ع) که تنها امام معصوم شیعه در ایران هستند، نقشی بدیهی در فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.

وی با بیان این که دنیا امروز خواستار معنویت است و در جهان انتقال فرهنگ رضوی باید همگام با حرکت جهانی باشد، خاطرنشان کرد: ترویج این فرهنگ ناب دینی می تواند مانع از تحقق توطئه های شوم فرهنگی دشمنان شود.

شکریان با بیان این که امروز ملت های آزاده خواهان اسلام ناب شیعی هستند، ادامه داد: باید سیره ائمه معصومین(ع) به شیوه صحیح و جذاب برای دیگر ملت های جهان تبیین شود.

خطیب موقت نماز جمعه بابل با اشاره به این که انسان باید بندگی را به‌عنوان تکلیف خود بداند و در راستای تقرب خداوند منان گام بردارد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا سبک زندگی خود را بر مبنای بهره گیری از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) قرار دهیم که می تواند ضامن سعادت انسان بوده و ما را نجات خواهد داد.

این مسئول فرهنگی در استان با تأکید بر این که انسان باید قدر و منزلت خود را دانسته و فریب مطامع دنیوی را نخورد، خاطرنشان کرد: وسوسه های شیطانی درصدد است تا انسان را از مسیر حق خارج کند که باید مراقب باشیم.

وی با بیان این که مقام امامت در افق و اوج قرار دارد و امامت منصبی بوده که دنباله رو سیره نبوت است، گفت: اهتمام ارزنده ای باید در راستای ترویج سیره اهل بیت معصومین(ع) در جامعه وجود داشته باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، با تاکید بر این که سیره امام رضا(ع) الگویی ارزنده برای تحقق سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرماید انسان شیعه باید نسبت به اجرای واجبات الهی تلاش داشته باشد که باید کوشش کنیم تا در راستای انجام واجبات دینی با اهتمام ویژه ای حرکت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر این که عزت و عظمت ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا(ع) است، گفت: ما سرمایه های گرانقدری چون امام رضا(ع) در کشور خود داریم که باید بهره کافی را از این بزرگواران داشته باشیم.

وی در پایان ادامه داد: باید آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان درک و فهم ارزنده ای نسبت به دو افتخار ایران اسلامی یعنی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) داشته باشند و سبک زندگی این بزرگوارن را (ع) سرمشق زندگی خود قرار دهند.

نظر شما