شناسهٔ خبر: 78025 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در مراسم عزاداری حزب موتلفه مطرح شد؛

رئیسی: نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی ندارد

دادستان کل کشور: فقه برای تمامی سوالات به وجود آمده برای انسان پاسخ دارد و غنی است و ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی نداریم.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی،  حجت السلام رئیسی دادستان کل کشور در هشتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی گفت: ولایت فقیه یعنی ولایت دین شناسی که جامعه را به سمت باور های الهی سوق داده و اخلاق کریمه ایجاد کرده و احکام فقهی و باید و نباید های آن را اجرا کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه فقه جعفری پویا است، اظهار داشت: فقه برای تمامی سوالات به وجود آمده برای انسان پاسخ دارد و غنی است و ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی نداریم.

دادستان کل کشور بیان داشت: همه فقها مورد احترام هستند و رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیه جامع الشرایط، نسبت به مسائل پیش آمده و روز دنیا بر اساس اجتهاد مبتنی بر اصول پاسخ شرعی را ارائه می فرمایند.

وی تاکید کرد: برخی ها معتقدند دین نمی تواند انسان ها را اداره کند اما ما معتقدیم دین پاسخگوی زندگی انسان ها بوده و می تواند تمام ابعاد زندگی انسان در همه زمینه ها را اداره کند.

رئیسی گفت: خداوند در قرآن عنوان امت را برای جامعه انسان‌ها نامگذاری می‌کند که این امت دارای عناصر حرکت، پویایی، هدف دار بودن و امام و مقتدا است.

وی افزود: امام امت با مجموعه سرمایه های مادی و انسانی که برای امت وجود دارد بهره می گیرد تا امت را به سمت مقصود اش که خدایی شدن است نزدیک کند.

نظر شما