شناسهٔ خبر: 78006 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

هاشمی رفسنجانی:

تدوین سیاست های کلی انتخابات جناحی نباشد

هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای مجمع باید بر اساس مصالح و منافع درازمدت کشور و به دور از دیدگاه های جناحی و سیاسی، بر اساس مصلحت و عدالت خواهی نسبت به تدوین سیاست های کلی انتخابات اقدام کنند.

به گزارش  نماینده به نقل از روابط عمومی مجمع ، در جلسه امروز  مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی، با توجه به اهمیت نقش و جایگاه رفیع مردم در انتخابات نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران، تدوین سیاست های کلی جامع انتخابات را مسئولیتی تاریخی و مهم برای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارزیابی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اعضای مجمع باید بر اساس مصالح و منافع درازمدت کشور و به دور از دیدگاه های جناحی و سیاسی، بر اساس مصلحت و عدالت خواهی نسبت به تدوین سیاست های کلی انتخابات اقدام کنند.

در ادامه این جلسه که وزیران اطلاعات و دادگستری، قائم مقام وزیر کشور، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و معاون حقوقی رئیس جمهور نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی در خصوص موارد پیشنهادی کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، موارد ذیل به عنوان سیاستهای کلی انتخابات به تصویب اکثریت رسید: 

ـ تعیین حوزه های انتخاباتی بر مبنای جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و همچنین شناخت مردم از نامزدها فراهم گردد. 

ـ مشخص نمودن شعب اخذ رای برای رأی دهندگان قبل از برگزاری انتخابات.

ادامه این بحث در جلسات آتی مجمع پیگیری خواهد شد.

نظر شما