شناسهٔ خبر: 77993 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

طرح تحول سلامت وضعیت بخش بهداشت کشور را دگرگون می‌کند

تاج گردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم وضعیت سلامت و بهداشت در ایران را دگرگون می‌کند.

به گزارش نماینده، غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با(ایسنا) افزود: مزایای طرح تحول سلامت در تقویت زیرساخت‌های درمانی، کاهش هزینه از جیب مردم و قابل رقابت شدن بخش دولتی و خصوصی به چشم می‌خورد. ماندگار شدن این طرح برای همیشه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای عادلانه شدن خدمات درمانی است. تقویت زیرساخت‌های سلامت و درمان به عنوان راهکاری برای کاهش مراجعات مردم به مناطق مختلف کشور یکی از مهمترین مزایای این طرح است.

وی با بیان این‌که «در نظام جمهوری اسلامی ایران نگرش خدمت به جای قدرت در حاکمیت های دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.» افزود: دایمی شدن لایحه‌های تکراری ۱۰ سال گذشته راهکاری مطلوب برای کاهش وقت نمایندگان برای لایحه‌های تکراری و کم شدن دغدغه مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شتاب‌بخشی به طرح بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان گچساران و تامین اعتبار تجهیزات این بیمارستان و بهره‌برداری از آن تا پایان سال در سایه طرح تحول نظام سلامت امکان‌پذیر شده است. فاز نخست بیمارستان کوی کارکنان شهرستان گچساران نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح عملیات اجرایی آن را به نحو مطلوبی شتاب بخشیده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اختصاص ۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای شروع عملیات اجرایی بیمارستان شهرستان باشت روند عملیات اجرایی زیرساخت های بخش سلامت در گچساران و باشت را مطلوب کرده است.

وی گفت: امیدواریم با تثبیت این طرح از سوی شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون اجرایی ماندگار بتوان شاهد ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت و افزایش سن امید به زندگی در ایران اسلامی بود.

نظر شما