شناسهٔ خبر: 77968 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پرترافیک بودن کمیسیون بودجه به دلیل ضعف قانون انتخابات فعلی است

ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: استانی بودن انتخابات مجلس فرق چندانی با ساز و کار گذشته ندارد؛ چرا که در این طرح ساز و کاری طراحی شده که هرکسی می‌خواهد به مجلس راه یابد باید بالاترین رای را در شهرستان کسب کند و در استان نیز در سطح قابل قبولی قرار بگیرد.

به گزارش نماینده، موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با میزان، درباره تغییر قانون انتخابات مجلس، اظهار کرد: استانی شدن انتخابات در مجلس هشتم کلید خورد و به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ملی نگاه کردن نمایندگان به امور کشور صورت گرفت.

وی افزود: اگر یک قانون خوب در مجلس به تصویب برسد همه کشور به تبع تصویب آن قانون سود خواهند خورد اما اگر نمایندگان به جای تصویب چنین قوانینی به دنبال کارهای منطقه‌ای و نگرش‌های جزیره‌ای باشند کشور قطعاً آسیب خواهد دید.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه استانی بودن انتخابات مجلس فرق چندانی با ساز و کار گذشته ندارد، گفت: در طرح استانی شدن قانون انتخابات ساز و کاری طراحی شده که هرکسی می‌خواهد به مجلس راه یابد باید بالاترین رای را در شهرستان کسب کند و در استان نیز در سطح قابل قبولی قرار بگیرد.

ثروتی وی در توضیح بیشتر سخنان خود، افزود: با اجرای این طرح مردم کاندیدای ملی را از غیر ملی تشخیص داده و افرادی را وارد مجلس می‌کنند که از لحاظ قانون‌گذاری قوی‌تر هستند و به تبع این رای‌آوری نمایندگان از استان دغدغه های استانی و ملی را در آنان قوت می‌بخشد.

به گفته وی از گذشته و تا به امروز به دلیل منطقه‌ای فکر کردن نمایندگان، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پرترافیک‌ترین کمیسیون‌ها برای حضور نمایندگان بوده است چرا که بسیاری از نمایندگان معتقدند که می‌توانند با حضور در این کمیسیون برای منطقه خود اعتبار بگیرند در حالی که این یک نگرش غلط است چرا که بودجه متعلق به کل کشور است و یک نماینده باید سعی کند که همه شهرستان‌‌ها و بخش‌ها از سهم مساوی برخوردار شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اظهارات خود مجدداً تاکید کرد: در طرح استانی شدن انتخابات مجلس هیچ نماینده‌ای خارج از شهرستان خاصی وارد مجلس نمی‌شود یعنی تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه به قوت خود باقیست اما قطعا کاندیداهایی که مقبولیت بیشتری دارند به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یاقت.

نظر شما