شناسهٔ خبر: 77899 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار سلامی:

فتنه در ۹ دی از صفحه تاریخ سیاسی ایران محو شد

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه: در ۹ دی ماه فتنه و اندیشه‌های متمایل به آن همه با هم از صفحه تاریخ سیاسی کشور ایران محو شدند و دیگر قابلیت احیا ندارند.

به گزارش نماینده سردار حسین سلامی، با اشاره به حماسه ۹ دی، گفت: نهم دی ماه روز فروزان شدن شعله‌های بیداری و آگاهی ملت مسلمان ایران نسبت به واقعیت‌های نهفته در درون فتنه ۸۸ بود.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با ایمان، آگاهی و احساس و عواطف خود در ۹ دی آمد تا از حقایق اسلام از عاشورا و از نهضت امام حسین (ع) در مورد کسانی که می‌خواستند به ارزش‌ها و مقدسات ملت مسلمان ایران توهین کنند،  دفاع و این توطئه‌های شوم را دفن کند.

به گفته سلامی، ۹ دی تجلی غیرت حقیقی ملت ایران است که بر پایه آگاهی و ایمان استوار بود و جوشید و تمام انسان‌های مومن و انقلابی را به خیابان‌ها کشاند و برای همیشه اندیشه‌های فتنه‌جویان را دفن کرد.

وی اضافه کرد: نهم دی ماه یعنی روز دفن تفکر فتنه‌انگیزان و روز ظهور مجدد تفکر انقلاب اسلامی در صفحه ذهن مردم بود.

سلامی تصریح کرد: اگر تلاش‌هایی از جانب آنها صورت بگیرد، تلاش‌های بی‌ثمری است و در ۹ دی ماه فتنه و اندیشه‌های متمایل به آن همه با هم از صفحه تاریخ سیاسی کشور ایران محو شدند و دیگر قابلیت احیا ندارند.

نسبت قابل‌قبولی از وحدت حوزه و دانشگاه برقرار است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی هم موثر بود، یعنی وقتی دانشگاه و حوزه به عنوان پیشگامان فکری جامعه اسلامی ایران در صفوف مقدم جنبش‌های مردمی و اسلامی علیه حکومت طاغوت قرار گرفتند، پیروزی حاصل شد.

به گفته جانشین فرمانده کل سپاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم روابط بین حوزه و دانشگاه با حضور علمای عزیز در دانشگاه‌ها و حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های علمیه یک نسبت قابل‌قبولی از این وحدت را برقرار کرده است، بیان کرد: هرچند آنچه مهم است، وحدت در تفکر استراتژیک و وحدت در اندیشه انقلابی و وحدت در نگاه اعتقادی است که به فضل الهی این وحدت نظر، همدلی و ژرف‌نگری اعتقادی پیرامون موضوعات مهم جهان اسلام، انقلاب اسلامی و کشور ما در حوزه و دانشگاه وجود دارد.

سلامی خاطرنشان کرد: اگر حتی قرابت و نزدیکی جغرافیایی بین اماکن دانشگاه و حوزه وجود نداشته باشد، اما این وحدت و هم‌نظری و اعتقادات، جهان‌بینی و نگرش واحد به موضوعات مختلف موجب شده است که یک هم‌جهتی در این دو ظرفیت بزرگ فکری و ذهنی در کشور ما به وجود بیاید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش‌هایی که دانشگاه‌ها و حوزه‌ها می‌کنند در آینده بتوانند بسیاری از مسائل اجتماعی، اقتصادی، فنی، دانشی و بینشی و فرهنگی را مدیریت و حل کنند.

 

نظر شما