شناسهٔ خبر: 77811 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پژوهش رکن اصلی توسعه پایدار

اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش رکن اصلی توسعه پایدار و رونق جوامع امروزی است.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا) منطقه البرز، عزیز اکبریان، در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده استان البرز که ظهر امروز، در کانون فرهنگی تربیتی امام علی (ع) کرج برگزار شد، طی سخنانی اظهارکرد: پژوهش باید به یک باور اساسی در جامعه تبدیل شود و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی سوق پیدا کند که ارزش پژوهش و پژوهشگر برای همگان مشخص شود.

وی افزود: امروز بسیاری از صنایع موجود در کشور با صنایع کشورهای پیشرفته برابری می‌کند اما به دلیل عدم پژوهش و بررسی خروجی فعالیت‌ها بسیار متفاوت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر پژوهش در تمامی زمینه‌ها به خصوص در آموزش و پرورش یک اصل تلقی شود ما در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ایران در هر دوره از تاریخ جمهوری اسلامی ایران هرگاه اراده کرده‌اند به فناوری دست یافته‌اند و این نشان می‌دهد اگر پژوهش در باور مسئولان قرار گیرد به هر چه اراده کنیم دست خواهیم یافت.

اکبریان در بخش دیگری از سخنان خود به قوانین جذب پژوهشگران اشاره کرد و گفت: در زمینه جذب پژوهشگران قانون وجود دارد اما متاسفانه در جایی که روابط بر ضوابط حاکم می‌شود این قوانین اجرایی نمی‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: باید با رعایت قوانین زمینه فعالیت هرچه بیشتر پژوهشگران را فراهم آوریم؛ چرا که توسعه کشور در گرو همت پژوهشگران و به کارگیری دستاوردهای آنان است.

نظر شما