شناسهٔ خبر: 77788 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مشاور پارلمانی آيت الله هاشمی:

ناطق نوری هرگز با لاريجانی رقابت نمی کند/ اصلاح طلبان هيچ مشکلی با لاريجانی و همراهان ايشان ندارند

قدرت علیخانی/2 آقاي ناطق نوري نه تنها بارها اعلام کرده اند که کانديدا نمي شوند بلکه ايشان هرگز با آقاي لاريجاني رقابت نخواهند کرد.

به گزارش نماینده، قدرت الله عليخاني، مشاور پارلماني آيت الله هاشمي تاکيد کرد: براي آوردن مردم به صحنه انتخابات و تشكيل مجلسي قدرتمند، اعلام کانديداتوري هر فرد و شخصيتي قابل ستايش است.

وي در پاسخ به سوالی درباره رقابت اصلاح طلبان با حاميان علي لاريجاني در انتخابات مجلس دهم، افزود: اصلاح طلبان هيچ مشکلي با آقاي لاريجاني و همراهان ايشان ندارند. اعضاي اين فراکسيون عمدتا افرادي معتدلي هستند که در مجلس تلاش داشته اند از دولت حمايت کنند. لذا تشكيل حزب آقاي لاريجاني كه از چهره هاي شاخص و برجسته كشور و مورد وثوق اصولگرايان و احترام اصلاح طلبان هستند، اقدامي در جهت تقويت تحزب در كشور و حضور منسجم، با برنامه و فعال در عرصه سياسي است كه بايد از آن استقبال كرد.

اين نماينده مجلس هشتم با اشاره به اظهارات اخير ناطق نوري در مجلس در حمايت از تحزب، اظهار داشت: بسياري معتقدند بدون تشکيل حزب نمي توان کشور را اداره کرد. با اين حال متاسفانه باوجود گذشت ۳۵ سال از انقلاب تاکنون حزب قويي نداشته ايم بنابراين بايد به تقويت احزاب موجود و شكل گيري احزاب قوي در هر دو جناح عمده كشور اميدوار باشيم.

وي ادامه داد: باتوجه به اينکه رهروان ولايت نيز براي خود طرفداراني دارد بنابراين طبيعي است که رهروان ولايت و گروههاي ديگر  و همچنين اصلاح طلبان براي انتخابات آينده برنامه براي فعاليت داشته باشند. البته چه بهتر که عقلاي هردو جريان براي اداره امور اجرايي کشور پيشتاز باشند.

عليخاني در پاسخ به اين سوال که آيا آقاي ناطق نوري درانتخابات مجلس دهم کانديدا مي شود؟ گفت:آقاي ناطق نوري نه تنها بارها اعلام کرده اند که کانديدا نمي شوند بلکه ايشان هرگز با آقاي لاريجاني رقابت نخواهند کرد.

وي افزود: آقاي لاريجاني در اين دوره از مجلس همانند دوره قبل، مديريت مطلوب و موثري به ويژه در مقابله با تندروي داشتند. و تلاش ايشان اين بود كه با توجه به انتخاب رييس جمهور جديد و تغيير فضاي سياسي كشور، مجلس را با اين موضوع هم آوا كنند تا تنشي به جامعه منتقل نشود.

عليخاني ادامه داد: هر چند تندروها در مجلس بدنبال ناسازگاري با دولت بوده اند اما تحت مديريت آقاي لاريجاني و عقلاي مجلس، اقدامات آنان چندان موثر نبوده است و براي مجلس آتي نيز همه جريان ها اعم از اصلاح طلب و اصولگرا بايد راهي را در پيش بگيرند که حوادث گذشته پيش نيايد.

نظر شما