شناسهٔ خبر: 77731 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شمخانی مطرح کرد؛

مداوای مجروحان داعشی در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت در دیدار رئیس مجلس عراق گفت: مداوای مجروحین گروه‌های تروریستی در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی دلیل روشنی بر ارتباط تروریسم با اسرائیل و نقض قطعنامه های شورای امنیت است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با تقدیر از روند دموکراسی در عراق و احترام به رأی مردم، سرازیر شدن تروریست‌ها به خاک عراق را ترفندی از سوی دشمنان این کشور برای مقابله با خواست و اراده مردم و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی دانست.

وی افزود: مداوای مجروحین گروه های تروریستی داعش و النصره در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی دلیل روشنی بر ارتباط تروریسم با اسرائیل و نقض روشن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

شمخانی با اشاره به ناکامی نیروهای موسوم به ائتلاف در مقابله با تروریسم، حل این معضل امنیتی منطقه ای و جهانی را نیازمند حسن نیت و فاصله گرفتن از اهداف طائفی و سیاسی برشمرد.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی تامین امنیت کامل بیش از ۲۰ میلیون زائر اربعین حسینی از ۶۰ کشور جهان را دلیل محکمی بر شایستگی دستگاه های مسئول این کشور برای برقراری امنیت و عدم نیاز به نیروهای خارجی دانست و تاکید کرد: تجربه شکست دادن تروریست ها در مناطق مختلف و روحیه حاصل از آن منشاء پیروزی های بزرگتر و تامین آرامش و رفاه برای مردم رنجدیده و مقاوم عراق خواهد شد.

شمخانی افزود: فرهنگ اربعین دارای ماهیتی جهانی است که باید با بهره گیری از آن جبهه متحد مظلومان عالم برای مقابله با ظلم، تبعیض و بی عدالتی شکل بگیرد.

علی شمخانی رویه وحدت آفرین مرجعیت دینی در عراق و تشکیل نیروهای مردمی برای مقابله با خطر تروریست ها را زمینه ساز امنیت بومی و پایدار در آینده این کشور توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری ها در جهت پیشرفت اقتصادی دو کشور و تعمیق علائق میان دو ملت ایران و عراق است.

سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار خاطر نشان ساخت: ایران نقش مهمی در جهت حمایت از روند دموکراتیک و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه دارد و ما به دنبال این هستیم که با افزایش ارتباطات هدفمند با ایران ثبات منطقه ای و توسعه اقتصادی در عراق را افزایش بدهیم.

رئیس مجلس عراق با اشاره به اینکه داعش خطری است که همه را تهدید می کند گفت: این خطر باید با مشارکت منطقه ای از بین برود و این مسوولیت همه ادیان، مذاهب و اقوام است.

 

نظر شما