شناسهٔ خبر: 77670 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

صفارهرندی:

فتنه معادل تحریم است/ خاتمی سال ۸۸ گفت: احمدی نژاد رای می آورد

صفارهرندی431 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: فتنه هم چیزی معادل تحریم و گزینه دیگر روی میز دشمن بود و ما در گزینه تحریم هم می‌توانیم دشمن را ناکام بگذاریم.

به گزارش نماینده، صفار هرندی در سومین همایش دانشگاه سدی در برابر فتنه که در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به برخی رفتارهای غیرهنجاری و غیرمنطقی در حوادث سال ۸۸ گفت: امروز فضای دانشگاه با فضای سال ۸۸ تفاوت بسیاری دارد و امروز محیط دانشگاه محیط دیالوگ است.

وی در ادامه به عوارض و آثار فتنه اشاره کرد و گفت: خاستگاه فتنه دل بیمارشده ماست و اولین عارضه فتنه این است که محیط را غبارآلود می‌کند و جلوی فهم درست را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در محیط غبارآلود تشخیص حق از باطل سخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در محیط فتنه که غلیان احساسات و ظهور عصبیت‌ها حاکم می‌شود، افراد بدیهیات را منکر می‌شوند.

صفارهرندی از عوارض دیگر فتنه را شکسته شدن قواعد و هنجارهای جامعه دانست و گفت: در چند روز اخیر دیدیم که مردم ما به خاطر هم نوایی با خاندان پیامبر راهپیمایی یک و نیم میلیون نفری را برای اظهار ارادت به خاندان پیامبر برپا کردند پس در چنین جامعه ای نمی‌شود ارزش ها را شکست و این کار فقط از عهده فتنه برمی‌آید که شاهد بودیم حرمت روز عاشورا را نیز نگه نداشتند و همین موضوع باعث شد فتنه گران برای همیشه محو شوند.

وی با بیان اینکه اگر هنجارشکنی در جامعه باب شود گریبان همه جامعه را خواهد گرفت حتی آن‌ها که به این کار اقدام کرده‌اند گفت: در پی درگذشت یکی از خوانندگان کشورمان و ابراز احساسات بسیار مردم یکی از اساتید جامعه‌شناسی این حرکت را غیرقابل پذیرش دانست و تصورش این بود که اتفاق بدی افتاده است.

صفار هرندی با بیان اینکه در محیط برانگیخته‌شدن احساسات صرف، عقلانیت تعطیل می‌شود گفت: البته درست است که محیط دانشگاه باید همراه با شور و احساسات باشد اما باید مراقب باشیم که محیط دانشگاه محیط تجمیع عقلانیت و احساسات به همراه یکدیگر است.

وی با بیان اینکه قصه فتنه قصه آمیخته شدن جریان خادم و خائن بود افزود: محیط فتنه کاری می‌کند که از عنصر خادم پیشین، هم پیمان با دشمن بیرونی مملکت ساخته شود و امروز تنها تاسف بزرگ من در جریان فتنه این بود که چرا افرادی که در گذشته تصاویر خوبی از آن‌ها داشتیم امروز در جایگاه متهمان خیانت به کشور قرار گرفته‌اند که البته استحقاق مجازات شدن را دارند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه محیط فتنه، محیط سوء استفاده عناصر مفسد و فاسد است، اظهار کرد: منافقین ضدانقلاب در ایام فتنه تحریک کننده بودند و شعله‌ها را برمی‌افروختند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه بعد از پایان انتخابات رهبری معظم انقلاب و حتی کاندیدای پیروز از ۴۰ میلیون ملت ایران برای آمدن به صحنه انتخابات تشکر کرده و اقدام آن‌ها را مورد ستایش قرار دادند، گفت: اما برخی دیگر مردم را به دو دسته ۱۳ میلیونی و ۲۴ میلیونی تقسیم کرده و خواستند که این دو گروه در مقابل یکدیگر قرار بگیرند در حالی‌که مقام معظم رهبری فرمودند در خیابان سرنوشت انتخابات تعیین نمی‌شود بلکه سرنوشت انتخابات پای صندوق رای مشخص می‌شود.

وی افزود: تاسف می‌خورم سران فتنه از حق ملی حرف می‌زدند اما حق ملی که آن‌ها می‌گفتند هزینه‌اش را آقای اوباما می‌پرداخت. چرا که فردای روز نهم دی کنگره آمریکا اوباما را اظهار کرد تا گزارش کاری ارائه دهد مبنی بر اینکه ۷۰ میلیون دلاری که برای ایجاد آشوب تخصیص داده شده بود چه شده است که اینها حاصل مجاورت نیروی داخلی با خارجی بود.

صفار هرندی خاطرنشان کرد:‌ هنوز بر این موضوع خود اعتقاد دارم که سردمداران فتنه که بسیاری از آن‌ها از دوستان انقلاب بودند، قبل از انتخابات دستشان در دست دشمن نرفته بود. اما محیط فتنه کاری کرد که به تدریج از این که اسمشان در رادیوی اسرائیل با تعظیم برده می‌شد خوشحال می‌شدند و یادشان رفت که امام فرموده بودند هروقت دیدید دشمن از شما تعریف می‌کند در رفتار خود شک کنید.

صفار هرندی با بیان اینکه حساب مردم را در جریان فتنه باید جدا کرد گفت: مردم وقتی دیدند دشمن رخنه کرده است دیگر به خیابان نیامدند و پیام رهبری در ۲۹ خرداد برایشان حجت بود. اما رئوس فتنه متوجه این مطلب نشدند که حتی در دهه ۶۰ مقالاتی در روزنامه در مورد ولایت فقیه چاپ می‌کردند که بسیاری از حزب‌اللهی های امروز با احتیاط این طور صحبت می‌کنند اما این افراد از خود نپرسیدند چرا عملکرد امروزشان در تخریب بنیادهای ولایت و نظامی است که در گذشته با آن شدت از آن حمایت می‌کردند.

صفار هرندی عارضه دیگر فتنه را اخلال در زندگی مردم دانست و گفت:‌ انقلاب ایران نهالی بود که شاخ و برگ‌های آن را امروز در یمن و لبنان، در سوریه و عراق می‌بینیم و این انقلاب توسط دشمن به عنوان قدرتی دربرابر قدرت‌های بزرگ به رسمیت شناخته شده است. پس حیف است که خودمان قدر آن را ندانیم.

وی با بیان اینکه معتقدم تحریم‌ها زمانی به طور جدی در دستور کار دشمن قرار گرفت که احساس کردند فتنه جواب نداد گفت: یک روز بعد از نهم دی دشمن متوجه شد که زحماتش برای برپایی انقلاب رنگی در ایران بر باد رفته است و باید به سراغ گزینه دیگری مثل تحریم بروند. پس فتنه هم چیزی معادل تحریم و گزینه دیگر روی میز دشمن بود و ما در گزینه تحریم هم می‌توانیم دشمن را ناکام بگذاریم.

وی با بیان اینکه محیط فتنه محیطی است که دشمن را به طمع می‌اندازد تا امتیاز بگیرد، به بیان خاطره‌ای از دکتر علی احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم در زمان ۴ ماه مانده به انتخابات ۸۸ پرداخت و گفت :‌ آقای علی احمدی برای من تعریف می‌کرد که در یک سفر خارجی در هواپیما همسفر آقای خاتمی بودم و وقتی راجع به انتخابات حرف زدیم، آقای خاتمی گفت به احتمال زیاد در انتخابات ۸۸ آقای احمدی‌نژاد با رایی بسیار بیشتر از گذشته پیروز انتخابات خواهد بود و استدلالش این بود که اقدامات احمدی نژاد در شهرهای کوچک باعث به وجود آمدن هواداران بسیاری برای او شده است اما در نهایت دیدیم ماجرایی که غربی‌ها و حتی خودشان آن را پیش‌بینی می‌کردند را زیر سوال بردند.

صفار هرندی تصریح کرد: کار فتنه این بود تا قله‌هایی که درنوردیده بودیم و دیگر وقت امتیاز گرفتن از زحماتمان بود را بی اثر کند و امید است که مسببان این قضایا و آن‌ها که در داخل به این مساله کمک کردند چنان بازگشتی داشته باشند که بتوانند جواب خدا را بدهند و توبه کنند و دیگر از آن غلط ها نکنند و البته موضوع را برای مردم تبیین کنند و این طور نباشد که از موضع بالا بخواهند صحبت کنند چرا که پیگیری فتنه برای این است که در آینده تکرار نشود.

نظر شما