شناسهٔ خبر: 77634 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پس از بروز حاشیه‌هایی در روز دانشجو در دانشگاه اصفهان؛

سخنان علی مطهری دانشگاه یزد را نیز متشنج کرد

علی مطهری/2

به گزارش نماینده، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه یزد به ایراد سخنرانی پرداخت و این مراسم با حاشیه های جالبی هم همراه بود.

** مطهری بار دیگر از سران فتنه حمایت کرد که موضع گیری وی با واکنش و اعتراض شدید دانشجویان روبه رو شد.

** این نماینده مجلس وقتی پشت تریبون قرار گرفت سخنان خود را با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه آغاز کرد و به ظاهر به سئوالات برخی دانشجویان پاسخ داد اما طولی نکشید كه پاسخ به این سئوالات سبب به هم ریختن فضای جلسه و واكنش نشان دادن دانشجویان به برخی سئوالات و البته جواب های آنها شد.

** به گفته دانشجویان «علی مطهری تنها به چند سؤال از پیش طراحی شده پاسخ می داد و گفته های وی پاسخ سؤالات ما نبود!»

** مطهری همچنین در پاسخ به اینکه نگاه شما به آینده مذاكرات چگونه است؟ با کمال تعجب گفت: نظر من این است كه طرفین مذاكره خیلی سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می شود به توافق برسند زیرا «همه ما به آنها و هم آنها به ما نیاز دارند» ضمن اینكه اوباما گرایشی به مسلمانان دارد!

** این نماینده مجلس در ادامه این مراسم دانشجویی در پاسخ به سئوالی در مورد عملكرد شورای نگهبان در مجلس آینده، گفت: باید ببینیم چطور رفتار می كنند! و از الان نمی توانیم قضاوت كنیم اما امیدواریم سلیقه ای عمل نشود! و مثلا نوشتن یك نامه به رهبری را دلیل رد صلاحیت یك فرد قرار دهند، به نظر من روشهای قبلی باید كنار گذاشته شود.

** اظهار نظر مطهری در خصوص فتنه ۸۸ هم جالب بود به گونه ای که گفت: من معتقدم اگر نام فتنه بر این ماجرا گذاشته شده به دلیل دشواری تشخیص حق از باطل بود اما اینكه حوادث ۸۸ را به آن صورت مطرح می كنند و آن را یك طراحی ۱۰، ۲۰ ساله می‌دانند و آن را به انگلیس و آمریكا ارتباط می دهند، قبول ندارم.

** وی در واكنش یكی از دانشجویان به اینكه چطور می گویید قبول ندارید مسائل ۸۸ با انگلیس و آمریكا مرتبط نبوده است نیز گفت: حمایت انگلیس و آمریكا برای زمانی بود كه این بحران را بد مدیریت كردیم، اینها یك برنامه درازمدت از زمان پیروزی انقلاب داشته اند و هركس علیه انقلاب و نظام اسلامی اعتراضی داشته، آنها حمایت كرده اند اما این دلیل نمی شود كه بگوییم آنها از قبل با آمریكا هماهنگ بوده و یك اقدام از پیش طراحی شده انجام داده اند.

** وقتی بحث به اینجا کشیده شد دانشجویان به اعتراض پلاکاردهایی که روی آن ها جملاتی نظیر «لطفاً شما احساس مسئولیت نکنید»، «کارگردان خارجی،   بازیگر داخلی»، «فتنه گر»، «مجری انتصابی»، «مامنتقم خون شهدای فتنه هستیم و خواهیم بود»، «موسوی کروبی اعدام باید گردد»، «تشویش اذهان عمومی جرم است» را بالا بردند.

**برخی دانشجویان با سؤالات محکم و قاطع خود خواهان توضیحات بیشتر از مواضع مطهری نسبت به فتنه ۸۸ بودند.

**مطهری با بیان اینکه قبلاً آمریکایی ها برای ایران کف و سوت می زندند! یکی از دنشجویان در بین جمع با اعتراض به این گفته مطهری گفت: «آقای مطهری امروز که آمریکا و دشمنان دارند برای شما کف و سوت می زنند!»

** در حین هیاهو و اعتراض دانشجویان سخنان مطهری نیمه تمام ماند و مسئولین برگزاری همایش، مطهری که با شعار «مرگ بر قتنه گر» بدرقه می شد را به سرعت از سالن خارج کردند.

** دانشجویان با ترک همایش توسط علی مطهری که با اسکورت ۱۷ خودرو از دانشگاه خارج شد آرام نگرفتند و همچنان با سردادن شعار اعتراض خود  را از حضور علی مطهری در دانشگاه نشان می دادند.

** بابر هم خوردن آرامش همایش و «برخورد با برخی دانشجویان انقلابی» تعداد زیادی از دانشجویانی که در مراسم حضور نداشتند خود را به دانشگاه رساندن که با ممانعت حراست دانشگاه از ورود آن ها جلوگیری شد.

** با توجه به سخنان مسئولان دانشگاه یزد مبنی بر اینکه «دانشگاه باید از فضای سیاسی دور باشد» چطور تن به سخنرانی افرادی می دهند که حضور آن ها در دانشگاه جز بر هم زدن آرامش و نظم دانشگاه ندارد.

منبع: یزد رسا

 

به گزارش نماینده، پیش از این علی مطهری با حضور در دانشگاه اصفهان از فتنه و سران فتنه حمایت کرد که این مواضع با اعتراض و واکنش دانشجویان روبه رو شد، حتی تصاویری از این مراسم (دانشگاه اصفهان) منتشر شد که تعدادی از دانشجویان همسو با مطهری با دانشجویان منتقد برخورد فیزیکی کرده بودند و حاشیه‌هایی دانشگاه یزد نشان داد سریال اعتراض دانشجویان به مواضع علی مطهری ادامه دار است

 

نظرات مخاطبان 0 7

  • ۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۲۲:۳۱m.r 0 1

    بزرگ نمایی کردید و همه چیز را نگفته اید 
    
    انتخابی اطلاع رسانی نکنید 
    
    
                                
  • ۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۱:۱۱ 1 2

    اتفاقا خیلی خوب و موثر صحبت کرد چرا این همه دروغ می نویسی  
                                
  • ۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۱:۲۱علي عمار 2 1

    جناب آقاي مطهري شما با آبروي ابوي خود بازي كرديد. 
                                
  • ۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۸:۲۴ 1 2

    متاسفانه دروغ گویی دوستان در سالهای گذشته تاثیر شگرفی بر فرهنگ ما گذاشته است و این امر به وضوح در سایت شما هم مشاهده می شود
    
                                
  • ۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۸:۲۱ 0 1

    مطهری زبان فتنه گران است
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۱۴:۲۵قاسم 0 0

    این به اصطلاح دانشجویان همان افراد بسیجی هستند که هر گاه صبحت یکی به مزاج آنها خوش نیاید به هیاهو و شعار دادن مشغول می شوند. واقعا چند درصد دانشجویان این طوری هستند . اگر پیش داوری نباشد اکثریت دانشجویان در این طیف قرار ندارند و بی طرف یا در طرف مقابل قرار دارند. در ضمن منصفانه ترین نظر در مورد حوادث دی 88 را مطهری ابزار کردند و یک طرفه قضاوت نکردند. 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۳:۵۴انقلابی 0 0

    دیگه غلط بکنه بیاد اصفهان تموم شد زود خودش کار خودش رو تموم کرد
                                

نظر شما