شناسهٔ خبر: 77620 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله آملی لاریجانی:

دفاع «دیک چنی» از شکنجه نشانده افتضاح اخلاقی در آمریکا است

آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت: دفاع دیک چنی از شکنجه در آمریکا و اسناد این پدیده شوم نشان دهنده افتضاح اخلاقی در این کشور است.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، آیت الله آملی لاریجانی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم قضایی،گفت: دفاع دیک چنی از شکنجه در آمریکا و اسناد این پدیده شوم نشان دهنده افتضاح اخلاقی در این کشور است.

وی همچنین حمله امریکا به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق را یکی از دیگر از موارد افتضاحات دولت امریکا دانست و افزود: در این اقدام تاکنون هزاران بیگناه کشته شدند و مشخص شد که این اقدام بهانه ای نابجا بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی سقوط اخلاقی به خصوص درمیان سیاستمداران و برخی حکومت ها به خوبی به چشم می خورد، گفت: در امریکا، پلیس، جوانی را در حالی که تسلیم شده بود می کشد و دستگاه قضایی این پلیس را تبرئه می کند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: براساس گزارش هایی، در امریکا هر روز یک سیاهپوست کشته می شود که این نشان از بخشی از شرایط قضایی و اخلاقی در امریکاست.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به نیاز به تعادل در پیگیری امور گفت: اخلاق باید در دستگاه قضا جدی گرفته شود به خصوص قضات باید به نقش اساسی اخلاق در زمینه های مختلف توجه کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با طرح این سوال که آیا حاکمیت وظیفه دارد و یا حتی می تواند در زمینه امور اخلاقی دخالت کند، گفت: حتی بر اساس مباحث لیبرالیستی در غرب هم حاکمیت وظیفه دارد از شکل گیری اضرار از طرف افراد برای دیگران و حتی اضرار فرد برای خود جلوگیری کند.

وی افزود: اخلاق در شناخت عدالت نیز بسیار مهم است و نقش اساسی را در رای عادلانه به خصوص برای قضات ایفا می کند.

نظر شما