شناسهٔ خبر: 77550 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

نهاوندیان در مجمع عمومی بانک مرکزی:

برخورد قاطع با موسسات اعتباری غیرمجاز یا متخلف ضروری است

نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور بر برخورد قاطع با موسسات اعتباری غیرمجاز یا متخلف تاکید کرد.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان روز دوشنبه در پنجاه و چهارمین مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزود: زمانی به بانک‌های خصوصی مجوز داده شد تا با رقابتی‌تر شدن، قیمت‌ها پایین بیاید و کیفیت بالا برود. اکنون باید از خود بپرسیم، آیا شرایط بانکداری ما اینگونه است؟ یا اینکه فقط رنگ و لعاب رقابتی‌بودن را دارد؟ اگر قرار است بانک‌های خصوصی رقابت کنند چگونه است که تورم کاهش می‌یابد، اما نرخ سود بانکی پایین نمی‌آید؟ ‌

وی تبیین عوارض چاپ اسکناس بدون پشتوانه برای تأمین هزینه‌های مسکن مهر که منجر به تورم بی‌سابقه در کشور شد را وظیفه بانک مرکزی دانست و اظهار داشت: این طرح به تعبیری با مالیات از همه مردم اجرا شد و افکار عمومی این ذهنیت را ندارد، که از جیب همه آنها ولی به کمتر از ده درصد از جامعه، وعده مسکن داده شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر برخورد قاطع با مؤسسات اعتباری غیرمجاز یا متخلف گفت: بانک مرکزی برای داشتن ابزار لازم به منظور اعمال این حکم و جلوگیری از بی‌انضباطی‌هایی که منجر به تشدید تورم و آثار نامطلوب اقتصادی می‌شود، نیازمند کمک همه نظام است.

نهاوندیان با قدردانی از زحمات بانک مرکزی در اجرای ایده‌های رییس جمهوری در کنترل تورم و افزایش تولید، سوالاتی پیرامون سامانه جدید بانکداری، نقشه راه و سایر طرح‌های بانک مرکزی از مسئولان مربوطه مطرح کرد.

نظر شما